+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1
    Zielony listek Awatar 789987
    Opis
    mk3 TDCI GHIA
    Od
    20 Aug 2012
    Mieszka w
    wola

    Problem z ustawieniem- wysoki SWR

    Witam !!
    Jestem nowy w temacie CB i na poczatku juz mam problem, moze za czne od tego ze mam midlanda alana 102 i antenke lemm na magnesie, nie wiem czy to dobre polączenia ale cóż takie mam. A mój problem polega na tym ze ustawialem antenke u goscia co sie "zna" na tym i mialem wrazenie ze slychac mnie tylko w niewielkiej odleglosci potem sprawdzilem to u kolegi kolegi on stwierdził ze cos jest nie halo. Nie strzymałem nerwowo a że CB to fajna sprawa to postanowilem kupic miarke SWR, tania bo tania ale powinna dzialac. I tu jest problem wskazówka wskazuje ok 3 i nie chce inaczej, nie pomaga wsadzanie wyciaganie "bata". Po całkowitym wyciagnieciu wsazówka sie jeszcze bardziej wychyla. Dodam ze jestem z wykształcenia i z zamiłowania elktronikiem i potrafie sie posługiwać miernikiem nie mam nigdzie zwarcia itp itd. Może ktoś wie gdzie może tkwić problem może antena jest za długa (ma coś ok 0,5m ) albo radio za słabe. Ma ktoś jakieś pomysły ??

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Mistrz pobocza
    Imię
    Zbyszek
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 115 KM
    Opis
    + LPG II gen.
    Od
    06 Jul 2009
    Mieszka w
    ETM - Tomaszów Maz. / Łódź
    na całym paśmie masz swr powyżej 3?
    skoro po wyciągnięciu promiennika, swr jeszcze wzrasta, wniosek taki, że musisz go skrócić (pewnie ze 2-3cm).
    co więcej, sprawdź jaką moc wypluwa twoje radio (na miarce powinien być przełącznik). Moc radzę sprawdzać na odpalonym silniku, bo na zgaszonym zawsze będzie zaniżona.

  4. #3
    Zielony listek Awatar 789987
    Opis
    mk3 TDCI GHIA
    Od
    20 Aug 2012
    Mieszka w
    wola