+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 81 do 85 z 85
  1. #81
    Mistrz pobocza
    Opis
    Cougar v6
    Od
    07 May 2012
    Mieszka w
    ÓĆ
    Cytując z wątku podanego przez Netoper:

    elementy sondy lambda!!
    Czujnik tlenu wystawiony jest na działanie przepływu gazów spalinowych i zwraca on sygnał wyjściowy proporcjonalny do zawartości tlenu w gazach spalinowych. Element grzewczy utrzymuje czujnik w stałej temperaturze roboczej.
    Specyfikacje napięcie zasilania: 12V
    opór element grzejny: 3 - 15 omów (20°C)
    kabel sygnału: czarny
    sygnał, kabel uziemienia (masa) : szary
    przewody elementu grzejnego: biały
    informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika

    Diagnostyka
    Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.

    Element grzewczy:
    Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Zmierzyć opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Uruchomić silnik. Zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza a ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik. Sprawdzić podłączenie uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #82
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez aqaz Zobacz posta
    sygnał, kabel uziemienia (masa) : szary
    Tu trza dodać że masa na lambdę nie jest ciągnięta z obudowy/masy tylko masa lambdy jest dostarczana z PCM-a

  4. #83
    Kursant
    Model
    ST220
    Silnik
    3.0 ST220 226 KM
    Od
    25 Jul 2016
    Mieszka w
    Toruń
    Witam

    Wczoraj jadąc przepisowo 140km/h z Torunia do Grudziądza nasza A1, przy dojechaniu do bramek zapalił mi się Check Sad Najgorsze jest to, że nic tego nie zapowiadało i niczego nie zmieniło w pracy auta. Kilka godzin przerwy, powrót do domu podpięcie pod komputer i błąd P0430-C.

    Skasowałem przejechałem się, dziś do pracy i do chwili obecnej check się nie zapalił

    Panowie o czym to świadczy, jakimi kłopotami może "smiedzieć"

    Wszelkie sugestie i podpowiedzi mile widziane

    Sory Panowie za odwracanie monitora w celu obejrzenia, takie coś udało mi się nagrać

    Praca sond po wykasowaniu błędu ( nie wiem czy to wykasowanie ma jakikolwiek wpływ na ich pracę, na chłopski rozum myślę, że nie )

    https://www.youtube.com/watch?v=decDR8jXTr0

    https://www.youtube.com/watch?v=bEW63q0ozNs

    https://www.youtube.com/watch?v=gXkIFREgxGg

    Pomoże mi ktoś to rozszyfrować?

    Która źle pracuje, gdzie jest i na jaką ewentualnie wymienić?
    Ostatnio edytowane przez JacekST220 ; 27-06-2017 o 13:00

  5. #84
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez JacekST220 Zobacz posta
    błąd P0430
    Wydajność sondy za katalizatorem poniżej progu.
    Odepnij i zapnij wtyczkę od tej sondy (może niekontakt/zaśniedzenie)
    Sprawdź czy nie ma gdzieś przedmuchu między kolektorem wydechowym a katalizatorem.
    Sprawdź pracę lambdy.
    Jak wszystkie powyższe OK, to możliwe że kończy się katalizator.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  6. #85
    Kursant
    Model
    ST220
    Silnik
    3.0 ST220 226 KM
    Od
    25 Jul 2016
    Mieszka w
    Toruń
    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez JacekST220 Zobacz posta
    błąd P0430
    Wydajność sondy za katalizatorem poniżej progu.
    Odepnij i zapnij wtyczkę od tej sondy (może niekontakt/zaśniedzenie)
    Sprawdź czy nie ma gdzieś przedmuchu między kolektorem wydechowym a katalizatorem.
    Sprawdź pracę lambdy.
    Jak wszystkie powyższe OK, to możliwe że kończy się katalizator.
    Wtyczkę i przedmuch sprawdzę w sobotę, a jak sprawdzić pracę sondy? Może coś z moich nagrań Ci mówi?

Podobne wątki

  1. [MkI] sonda lambda jak spr?????
    By seb83 in forum Elektryka
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 13-06-2008, 10:38
  2. [MkI] Sonda lambda a BRC Just
    By kebard in forum LPG
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-10-2007, 23:36
  3. [MkI] sonda lambda?
    By pele in forum LPG
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-10-2007, 21:21
  4. Sonda Lambda
    By PiotrekV6 in forum Silnik - Duratec V6
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-02-2007, 07:38
  5. uszkodzona sonda Lambda...
    By p_mix in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-12-2005, 21:25

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów