+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 50

Wątek: P0420 co robić

  1. #21
    Niedzielny kierowca Awatar Daniel_82
    Imię
    Daniel
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 EcoBoost 160 KM
    Opis
    Mondeo MKIV 1,6 Ecoboost
    Od
    02 Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Dojście paskudne, dodatkowo bliskość silnika i wysoka temperatura nie pomagają w wykreceniu.
    Tylko teraz patrzę że błąd 2231 dotyczył sondy 1, a z wykresu wychodzi ze napięcie skacze na sondzie 2??
    Tanio - Szybko - Dobrze. Wybierz dwa z trzech. Było MDO II 1,6 16V Gołas;MDO II 1,8 16V GHIA. Jest MK IV 1,6 EcoBoost


  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #22
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Daniel_82 Zobacz posta
    dodatkowo bliskość silnika i wysoka temperatura nie pomagają w wykreceniu.
    No bo to się robi na przestudzonym silniku

    Cytat Zamieszczone przez Daniel_82 Zobacz posta
    patrzę że błąd 2231 dotyczył sondy 1, a z wykresu wychodzi ze napięcie skacze na sondzie 2??
    W programach jest pokazywane który podzespół/czujnik generuje dane, więc trzeba na to zwracać uwagę żeby się nie okazało, że dane są pokazywane dla przykładowo lambdy bank 2 sensor 1 bo takowej u Ciebie nie ma, a programy potrafią pokazywać że z nieistniejącego czujnika jakieś dane spływają.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  4. #23
    Pieszy
    Model
    Kombi
    Silnik
    2.5T 220 KM
    Opis
    254KM+LPG
    Od
    11 Sep 2017
    Mieszka w
    Brzesko
    Cytat Zamieszczone przez dlugi91 Zobacz posta
    Ten błąd wyskakuje po 300km że złym sygnałem z lambda i również znika po 300 jak wszystko jest ok.

    Jeśli u Ciebie sam znikał to znaczy że masz wszystko dobrze i niczego nie szukaj, wyskoczył bo jeździłem na naprawdę słabym paliwie, a jak po zatankowaniu dobrego paliwa wszystko wróciło do normy i po 300km błąd zniknął. Miałem taką samą sytuację.

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
    Wczoraj (po przejechaniu ok.1200 km bez problemu , błąd się znów pojawił.
    Poniżej zrzut ekranu - (rpm/tem. cieczy chłodzącej/maf(g/s)/maf((V)/lam.czujnik1/lambda czujnik2/wyprzedzenie zapłonu
    1.2.JPG1.1.JPG
    Jakieś pomysły po analizie załączonych plików ? W weekend sprawdzę wtyczki sondy 1.

  5. #24
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez maicke Zobacz posta
    Jakieś pomysły po analizie załączonych plików ?
    Katalizator na progu wydajności
    a dla lambdy bank1sensor1 wrzuć wykres pracy a nie napięcia.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  6. #25
    Niedzielny kierowca Awatar Daniel_82
    Imię
    Daniel
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 EcoBoost 160 KM
    Opis
    Mondeo MKIV 1,6 Ecoboost
    Od
    02 Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Daniel_82 Zobacz posta
    dodatkowo bliskość silnika i wysoka temperatura nie pomagają w wykreceniu.
    No bo to się robi na przestudzonym silniku

    Cytat Zamieszczone przez Daniel_82 Zobacz posta
    patrzę że błąd 2231 dotyczył sondy 1, a z wykresu wychodzi ze napięcie skacze na sondzie 2??
    W programach jest pokazywane który podzespół/czujnik generuje dane, więc trzeba na to zwracać uwagę żeby się nie okazało, że dane są pokazywane dla przykładowo lambdy bank 2 sensor 1 bo takowej u Ciebie nie ma, a programy potrafią pokazywać że z nieistniejącego czujnika jakieś dane spływają.
    To wiem, raczej pytałem czy przez wysokie temperatury się nie zapieka połączenie?
    Z czujnikami mówię o poniższej sytuacji:
    Do 164 sekundy cykl pracy grzałki sondy nr 2 wynosi 0, dalej cyklicznie załącz/wyłącz już do końca - czy to jest normalne zachowanie?
    Tymczasem błąd 2231 mówi o zwarciu el. grzejnego sondy nr 1 a ta wg. wykresu działa chyba prawidłowo?
    I czy praca sondy nr 1 nie jest trochę ospała?
    Załączone obrazki
    Tanio - Szybko - Dobrze. Wybierz dwa z trzech. Było MDO II 1,6 16V Gołas;MDO II 1,8 16V GHIA. Jest MK IV 1,6 EcoBoost


  7. #26
    Pieszy
    Model
    Kombi
    Silnik
    2.5T 220 KM
    Opis
    254KM+LPG
    Od
    11 Sep 2017
    Mieszka w
    Brzesko
    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez maicke Zobacz posta
    Jakieś pomysły po analizie załączonych plików ?
    Katalizator na progu wydajności
    a dla lambdy bank1sensor1 wrzuć wykres pracy a nie napięcia.
    Zauważyłem z wykresów, że lambda 1 prawie nie oscyluje....
    Załączone obrazki

  8. #27
    Kursant
    Model
    MKIV
    Silnik
    2.5T 220 KM
    Od
    15 Oct 2016
    Mieszka w
    Kielce
    Cytat Zamieszczone przez maicke Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez maicke Zobacz posta
    Jakieś pomysły po analizie załączonych plików ?
    Katalizator na progu wydajności
    a dla lambdy bank1sensor1 wrzuć wykres pracy a nie napięcia.
    Zauważyłem z wykresów, że lambda 1 prawie nie oscyluje....
    U mnie jest podobnie na jałowym utrzymuje okolo 1.45V. Z tego co doczytałem pierwsza sonda u nas jest szerokopaskoma a druga konwencjonalna. Wydaje mi sie że szerokopasmowa nie powinna oscylować, ale pewny nie jestem. Fajnie by było jak by jeszcze ktoś od 2.5t to potwierdził

  9. #28
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez maicke Zobacz posta
    Zauważyłem z wykresów, że lambda 1 prawie nie oscyluje
    No ale w dalszym ciągu nie ma na tych screenach wykresu pracy, tylko masz załączony jakiś pid od napięcia który nic o pracy sondy nie mówi.
    a potrzebny jest pid od pracy sondy tak jak dla b1s2, tylko właśnie dla b1s1
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  10. #29
    Kursant
    Model
    MKIV
    Silnik
    2.5T 220 KM
    Od
    15 Oct 2016
    Mieszka w
    Kielce
    20180607_144355-687x566.jpg

    U mnie wyglada to tak. Nie znalazlem innych danych odnośnie sondy do zobrazowania

  11. #30
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    na wykresie dla sondy b1s2 masz wybrany pid który ma jedno "V" na końcu i zakres tego pida jest prawidłowy 0-1V (wolt)
    natomiast dla sondy b1s1 widzę przy pidzie 2 razy "V" i zakres napięcia 4V a to nijak nie pasuje czy do sondy 1woltowej czy 5-cio

    Weź może inny program ściągnij gdzie będą czytelniejsze wybory pidów.


    Inna sprawa że wykres sondy b1s2 lecący do 0.8V na 99% świadczy o niewydajnym/kończącym się katalizatorze.
    Bo nawet jak klękła pierwsza sonda to pcm wtedy steruje silnikiem w trybie awaryjnym i nie powinno to się odbijać na tak wysokiej sinusoidzie dla sondy przy katalizatorze.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  12. #31
    Pogromca zakrętów
    Imię
    Mariusz
    Model
    MKIV
    Silnik
    2.5T 220 KM
    Opis
    Mk IV 2.5T Titanium
    Od
    28 May 2006
    Mieszka w
    BZA Zambrów / Łódź
    Tak mamy lambdy szerokopasmowe. Napięcie odpowiada stosunkowi stechiometrycznemu i granice 1.45 to prawidłowa wartość. Powinna ona oscylować, ale w wąskim zakresie

    ---------- Post added at 19:54 ---------- Previous post was at 19:54 ----------

    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    natomiast dla sondy b1s1 widzę przy pidzie 2 razy "V" i zakres napięcia 4V a to nijak nie pasuje czy do sondy 1woltowej czy 5-cio
    Szerokopasmowe nie działają w zakresie 1V
    Mariusz , tel - 694-765-650

  13. #32
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez maniek_ Zobacz posta
    Szerokopasmowe nie działają w zakresie 1V
    No zgadza się, na oczy padło że było pisane o szerokopasmowej, dla niej ideałem jest 450 mV (0.45 V.) i ona nie chodzi w sinusoidzie tylko takimi małymi szarpaniami w zależności czy dodawane są jony tlenu czy odejmowane.
    Jeśli dobrze odczytuję(?) to na wykresach jednak ona zbyt nisko pokazuje(?) (na tych ostatnich screenach)
    Lewe powietrze (?) uboga mieszanka(?) no ale wtedy ta na katalizatorze nie powinna lecieć do góry.
    Chyba że właśnie kat przebity i PCM skraca czasy wtrysków (wtedy sonda w kolektorze będzie pokazywać niżej) i dlatego błąd 420, że mimo zubożenia mieszanki wskazania na tej sondzie w kacie są zbyt wysokie ( a tego PCM się nie spodziewa)

    Nie mam pewności czy faktycznie dobrze te wykresy odczytuję, bo co innego widzieć faktycznie jak to się układa a co innego jak się screen patrzy. Tym bardziej że forscanem nie macałem szerokopasmowej i nie wiem czy dobrze pidy odczytuję.
    Jedno co jestem pewien na 100% to że ta przy kacie nie powinna tak wysoko lecieć.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  14. #33
    Niedzielny kierowca Awatar Daniel_82
    Imię
    Daniel
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 EcoBoost 160 KM
    Opis
    Mondeo MKIV 1,6 Ecoboost
    Od
    02 Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań
    To ja jeszcze raz zapytam. Czy poniższa praca sondy nr 2 jest prawidłowa? Czy grzałka sondy tak działająca może powodować błąd 420? Chcę się jutro za to zabrać, ale nie wiem czy wymienić sondę 2, 1 czy szukać całego katalizatora?
    Załączone obrazki
    Ostatnio edytowane przez Daniel_82 ; 08-06-2018 o 22:15
    Tanio - Szybko - Dobrze. Wybierz dwa z trzech. Było MDO II 1,6 16V Gołas;MDO II 1,8 16V GHIA. Jest MK IV 1,6 EcoBoost


  15. #34
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Daniel_82 Zobacz posta
    Czy grzałka sondy tak działająca
    Osobiście nie miałem okazji tego sprawdzać, ale jak najbardziej może to być prawidłowy wynik, bo grzałka jest uruchamiana żeby podgrzać lambdę do temperatury eksploatacyjnej, i jak lambda stygnie no to załącza się grzanie.
    Nie kojarzę aby na forum ktoś jeszcze to sprawdzał.
    Ale problemem nie jest praca grzałki tylko to że wykres lambdy przecina 0.8V, pcm robi wszystko co może aby do tego nie dochodziło i mu się nie udaje i dlatego wyrzuca 420.
    A że wykres leci tak wysoko jest spowodowane tym że spaliny opuszczające katalizator są zbyt bogate, a powodów może być kilka:kończący się kat, zbyt bogata mieszanka (niedopalanie mieszanki, wtryskiwacze podlewają, pierwsza lambda zaniża wynik i pcm dolewa paliwa)

    ---------- Post added at 11:24 ---------- Previous post was at 11:22 ----------

    Cytat Zamieszczone przez Daniel_82 Zobacz posta
    nie wiem czy wymienić sondę 2, 1 czy szukać całego katalizatora?
    Najpierw posprawdzaj/oczyść kostki lambd.
    I przydałby się w realu ktoś kumaty w analizie żeby żywe wykresy przeanalizować, bo jak pisałem po screenach nie wszystko można prawidłowo zinterpretować.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  16. #35
    Niedzielny kierowca Awatar Daniel_82
    Imię
    Daniel
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 EcoBoost 160 KM
    Opis
    Mondeo MKIV 1,6 Ecoboost
    Od
    02 Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Grzałka zaczyna działać dopiero od 164 sek kiedy silnik jest jeszcze zimny. No nic na początek wymienię 2 sondę, bo czyszczenie wtyczek nic nie dało.
    Tanio - Szybko - Dobrze. Wybierz dwa z trzech. Było MDO II 1,6 16V Gołas;MDO II 1,8 16V GHIA. Jest MK IV 1,6 EcoBoost


  17. #36
    Zielony listek
    Imię
    Daniel
    Model
    MKIV
    Silnik
    2.5T 250 KM
    Opis
    Mondeo, Fiesta,Focus
    Od
    30 Nov 2009
    Mieszka w
    debica
    Zamontuj dystans w miejscu sondy i odsuń ja od kata , mniej spalin opływać ją będzie i powinna mniejsze wartości odczytywać. U mnie podobny zestaw zdaje egzamin a o kacie zostało tylko wspomnienie. Oczywiście mowa o sondzie za katalizatorem, ona ma za zadanie monitorować stan katalizatora. Możesz również wywalić ją w programie i ecu nie będzie wiedzieć że posiada takową.
    Ostatnio edytowane przez bolekrbv ; 10-06-2018 o 23:30

  18. #37
    Niedzielny kierowca Awatar Daniel_82
    Imię
    Daniel
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 EcoBoost 160 KM
    Opis
    Mondeo MKIV 1,6 Ecoboost
    Od
    02 Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    I przydałby się w realu ktoś kumaty w analizie żeby żywe wykresy przeanalizować, bo jak pisałem po screenach nie wszystko można prawidłowo zinterpretować.
    Tylko znajdź takiego w dobie wszechobecnych wymieniaczy...

    Cytat Zamieszczone przez bolekrbv Zobacz posta
    Zamontuj dystans w miejscu sondy i odsuń ja od kata , mniej spalin opływać ją będzie i powinna mniejsze wartości odczytywać. U mnie podobny zestaw zdaje egzamin a o kacie zostało tylko wspomnienie. Oczywiście mowa o sondzie za katalizatorem, ona ma za zadanie monitorować stan katalizatora. Możesz również wywalić ją w programie i ecu nie będzie wiedzieć że posiada takową.
    Ale wyciąłeś katalizator całkowicie? Czy tylko zamontowałeś dystans?
    Tanio - Szybko - Dobrze. Wybierz dwa z trzech. Było MDO II 1,6 16V Gołas;MDO II 1,8 16V GHIA. Jest MK IV 1,6 EcoBoost


  19. #38
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Jak kat jest przebity/przepalony to się daje tulejkę coby mniej spalin na lambdę szło.


    Poleciało z fona.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  20. #39
    Niedzielny kierowca Awatar Daniel_82
    Imię
    Daniel
    Model
    MKIV
    Silnik
    1.6 EcoBoost 160 KM
    Opis
    Mondeo MKIV 1,6 Ecoboost
    Od
    02 Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Tak wiem, tylko kolega napisał "o kacie zostało wspomnienie" i ciekawi mnie czy faktycznie wyciął i dystansem oszukał pcm'a.
    Tanio - Szybko - Dobrze. Wybierz dwa z trzech. Było MDO II 1,6 16V Gołas;MDO II 1,8 16V GHIA. Jest MK IV 1,6 EcoBoost


  21. #40
    Zielony listek
    Imię
    Daniel
    Model
    MKIV
    Silnik
    2.5T 250 KM
    Opis
    Mondeo, Fiesta,Focus
    Od
    30 Nov 2009
    Mieszka w
    debica
    Kat leży w garażu cały i zdrowy na wszelki wypadek gdyby z przeglądem były kłopoty. Zamontowany został decat ze stali nierdzewnej. A masz u siebie lpg?
    Ostatnio edytowane przez bolekrbv ; 14-06-2018 o 19:12

Podobne wątki

  1. [ST220] P0420 v6
    By baczu in forum Silnik - Duratec V6
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-09-2014, 23:09
  2. [Zetec] Robić rozrząd czy nie robić? Da sie sprawdzić jego stan??
    By RadziolMen in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 16-07-2012, 19:47
  3. [Duratec] Mk3 2.0 + LPG bład P0420
    By pawellko in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 22:28
  4. [Duratec] Bład P0420
    By pawellko in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 13:01
  5. [MkIII] Bład P0420
    By Szrek_27 in forum LPG
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 12:14

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów