+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Wątek: Wymiana piasty tył w TdcI
-
01-07-2017 23:04 #1
- Imię
- Paweł
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDCi 130 KM
- Opis
- A teraz JesT KopciucH
- Od
- 14 Jan 2013
- Mieszka w
- Gliwice
Wymiana piasty tył w TdcI
Witam
Dziś wymieniałem piastę z tyłu ponieważ łożysko dawało już o sobie znać. Więc postanowiłem zrobić małe fotostory dla potomnych Cała operacja zajęła mi 1.5h na spokojnie z przerwami na kawkę i fajkę.
Więc zaczynamy:
*Zrzucamy koło
*odkręcamy zacisk hamulcowy i odpinamy linkę hamulca ręcznego
*odkręcamy jarzmo aby móc ściągnąć tarczę hamulcową (jarzmo trzyma się na dwóch śrubka które odkręcamy za pomocą klucza 13)
*ściągamy tarczę hamulcową (u mnie był problem bo się spiekła z piastą :/ popsikałem otwory wokoło szpilek i za pomocą młotka i kawałka gumy uderzałem w tarczę pomiędzy szpilkami aby jej nie pokrzywić)
*ukazuje się nam taki widok
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
*następnie czyścimy w miarę dokładnie 4 śruby którymi jest przykręcona piasta można się wspomóc jakimś penetrantem i opukać je w celu ruszenia
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
*w między czasie jak chemia działa odpinamy wtyczkę od czujnika abs który jest usadowiony z tyłu piasty (wystarczy od góry nacisnąć zapadkę i pociągnąć w kierunku środka auta)
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
*następnie wsadzamy klucz typu torx T50 przez otwór technologiczny w pieście (tylko uwaga otwory są dosyć płytkie)
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
*po odkręceniu 4 śrub warto się wspomóc młotkiem bo piasta może być spieczona i ukazuje się nam taki widok
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
*ze starej piasty ściągamy osłonę przeciw kurzową
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
*osłonę przeciw kurzową wraz z miejscem przylegania piasty czyścimy aby nowa piasta dobrze przylegała
*stara i nowa piasta
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
*przykręcamy nową piastę i tu niespodzianka nowe śruby co były w zestawie to spline M12
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
*śruby dokręcamy z siłą 70NM (tak wyczytałem w e-tisie ja je dokręciłem z siłą 90NM bo 70NM wydawało mi się mało)
*nowa piasta po zamontowaniu
https://drive.google.com/file/d/0BxE...ew?usp=sharing
*zakładamy hamulce i koło
*cieszymy się wykonaną robotą i zaoszczędzonym groszem za mechanika
Piastę którą zakupiłem to była budżetówka z NTY zobaczymy ile polata, i tak dobrze że dali nowe śruby montażowe w zestawie.
Sorki za jakość zdjęć ale robione telefonem, a zdjęcia są na moim dysku google dla tego nie widać miniatur bynajmniej ja nie potrafię tego zrobić. A zaś jakbym wrzucił to na hosting zdjęciowy to by szybko przepadły.
-
01-07-2017 23:04 # ADS
-
07-07-2017 11:25 #2
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDCi 115 KM
- Od
- 11 Dec 2015
- Mieszka w
- Piła
Wymieniałem u siebie piastę z tyłu 2 lata temu... śruby od piasty masakra!!!, gwiazdki pękały jedna po drugiej, w ruch poszedł migomat i zwykłe śruby na zwykły klucz które spawałem do oryginalnych śrub i tak odkręcałem jedna po drugiej.... mam nadzieję że drugiej nie będę musiał wymieniać...
-
07-07-2017 12:34 #3
- Imię
- Michał
- Model
- MKIII
- Silnik
- 1.8 110 KM
- Opis
- Mk3 2006
- Od
- 20 Jun 2012
- Mieszka w
- Ożarów Maz./Wa-wa Mokotów
Na wiosnę wymieniałem piastę w mk3 HB. Zacisk tylko odkręciliśmy od auta i razem z tarczą został podwieszony za podwozie. Zaoszczędza to trochę czasu i roboty
-
14-07-2017 22:26 #4
-
14-07-2017 23:58 #5
bo 6 kątnych nasadek spline raczej nie ma tak samo jak nie ma torx-ów 12 kątnych.
bity wielokątne masz np. hex, torx albo spline http://yato.com/products/4/YT-0400Ostatnio edytowane przez Jendrekmak ; 15-07-2017 o 00:08
-
15-07-2017 01:03 #6
- Imię
- Sylwek
- Model
- MKIII Sprzedany
- Silnik
- 2.0 TDCi 115 KM
- Opis
- automat Jatco z 2005
- Od
- 27 Sep 2015
- Mieszka w
- Poznań
Jak u siebie wymienialem to mialem raczej oryginalne TORXy (wewnetrzna 6 ramienna gwiazdka), ale w nowej piascie jaka kupilem byly juz TORXy zewnetrzne taki oto klucz:
Nasadka TORX 1/2 E12 x 77mm długa
i-king-tony-nasadka-torx-1-2-e12-x-77mm-dluga-kt-427512m.jpg
-
15-07-2017 10:47 #7
- Imię
- Radek
- Model
- Volvo V40 T3
- Silnik
- 1.6 EcoBoost 150KM
- Od
- 08 Sep 2011
- Mieszka w
- Warszawa
I dokładnie o to mi chodziło, dzięki. Sugerowałem się jedynie właśnie tym typem "spline", o którym pisał kolega w pierwszym poście. Teraz już wiem czego szukać.
Czyli kupuję to:
Ostatnio edytowane przez RadkoR ; 15-07-2017 o 10:51
-
15-07-2017 17:34 #8
jeśli masz stare śruby "żeńskie" torx to kup długą nasadkę żeby można było swobodnie sięgnąć przez otwór w piaście. pneumat jest idealny do odkręcania tych śrub więc pomyśl bo może masz kompresor a pistolet da się gdzieś pożyczyć. ręcznie odkręcając stare śruby jest duża szansa ukręcenia nasadek więc dobrze mieć zapasową pod ręką
Ostatnio edytowane przez Jendrekmak ; 15-07-2017 o 17:35
-
15-07-2017 18:20 #9
- Imię
- Radek
- Model
- Volvo V40 T3
- Silnik
- 1.6 EcoBoost 150KM
- Od
- 08 Sep 2011
- Mieszka w
- Warszawa
Lewa piasta nie ruszana od nowości, więc są żeńskie torxy. Zamówiłem nasadki 1/2" jak powyżej. Nasadka E12 i torx T50 na kwadrat 1/2" długość 77mm + sam bit T50 10mm o długości 80mm.
Myślę, że da radę odkręcić. Chemii nie będę żałował. Ewentualnie podgrzeję trochę śruby.
Piasta póki co skrzypi przy wolnych obrotach jak jest rozgrzana. Usłyszałem to wczoraj gdy ustawiałem się cofając na parkingu do linii z uchylonymi drzwiami kierowcy.
Łożysko nie buczy podczas jazdy więc to chyba dopiero początki. Zdjąłem zacisk i pokręciłem tarczą. Przy wolnym obracaniu słychać "gumowo-metalowe" skrzypienie coś jak skrzypiące drzwi. Sama piasta obraca się z oporem, ale nie za dużym. Zamierzam ją wymienić ale nie wcześniej jak w sierpniu czy wrześniu. Myślę, że do tego czasu znacząco się nie pogorszy. Miesięcznie robię tylko 500km.
2 lata temu padła mi prawa piasta. Głównie ze względu na to, że linki ręcznego przyrdzewiały i prawa strona nie odpuszczała i trzymała zacisk. Uświadomiłem to sobie dopiero gdy w zimie zobaczyłem dym w prawym lusterku... Piasta wtedy ostro dostała w kość. Wymieniona na SKF. Teraz na lewą stronę też pójdzie SKF.
Tym razem zamierzam wymienić sam. Jedynym problemem może okazać się odkręcenie tych torxów, no ale zobaczymy. Jak polegnę to podjadę do kogoś, kto pomoże.
PS. @Jendrekmak, czy zamiast użycia pneumatyka można iść na łatwiznę i po prostu na nasadkę 10mm nałożyć płaski klucz oczkowy 10 i stukać miarowo młotkiem w drugi koniec?Ostatnio edytowane przez RadkoR ; 15-07-2017 o 18:31
-
15-07-2017 18:27 #10
- Imię
- Michał
- Model
- MKIII
- Silnik
- 1.8 110 KM
- Opis
- Mk3 2006
- Od
- 20 Jun 2012
- Mieszka w
- Ożarów Maz./Wa-wa Mokotów
Popukaj porządnie młotkiem zanim zaczniesz odkręcać. U mnie poszło gładko.
-
15-07-2017 19:11 #11
- Imię
- Radek
- Model
- Volvo V40 T3
- Silnik
- 1.6 EcoBoost 150KM
- Od
- 08 Sep 2011
- Mieszka w
- Warszawa
OK, tak zrobię. Dzięki.
-
16-07-2017 12:05 #12
- Imię
- Michał
- Model
- MKIII
- Silnik
- 1.8 110 KM
- Opis
- Mk3 2006
- Od
- 20 Jun 2012
- Mieszka w
- Ożarów Maz./Wa-wa Mokotów
Możesz popukać przez klucz, trochę go wbić w śrubę. Korozja jest tylko powierzchowna, po wykręceniu gwint wygląda jakby z fabryki wyszedł
-
17-07-2017 19:02 #13
- Imię
- Radek
- Model
- Volvo V40 T3
- Silnik
- 1.6 EcoBoost 150KM
- Od
- 08 Sep 2011
- Mieszka w
- Warszawa
Dobra. Przygotowania zakończone.
Kupiłem nasadki powyżej, dodatkowo jeszcze nasadkę udarową T50:
i klucz udarowy elektryczny (przyda się do kilku innych rzeczy)
no i oczywiście piastę (SKF):
W sobotę wymiana.
-
17-07-2017 21:33 #14
- Imię
- Sylwek
- Model
- MKIII Sprzedany
- Silnik
- 2.0 TDCi 115 KM
- Opis
- automat Jatco z 2005
- Od
- 27 Sep 2015
- Mieszka w
- Poznań
Jesli masz pordzewiale sruby to z "udarem" bym nie ryzykowal, nie masz "czucia" przy odkrecaniu, najlepiej zwyklym na łapę.
Zjedziesz wewnetrzna gwiazdke i wtedy faktycznie tylko spawanie.
-
17-07-2017 22:40 #15
- Imię
- Radek
- Model
- Volvo V40 T3
- Silnik
- 1.6 EcoBoost 150KM
- Od
- 08 Sep 2011
- Mieszka w
- Warszawa
W sumie chyba masz rację. Spróbuję najpierw ręcznie. Pół metrowa laga do kół chyba wystarczy.
---------- Post added at 21:40 ---------- Previous post was at 21:13 ----------
Chyba nie zaszkodzi trochę podgrzać śrub palnikiem na butan tego typu?
Ostatnio edytowane przez RadkoR ; 17-07-2017 o 22:41
-
17-07-2017 22:46 #16
- Imię
- Marcin
- Model
- Galaxy mkIV
- Silnik
- tyt sport
- Od
- 16 Apr 2012
- Mieszka w
- Bydgoszcz
Z tym brakiem wyczucia z pistoletem jest troche racji ale recznie odkrecajac jest wieksza szansa zerwania sruby i uszkodzenia klucza.
-
17-07-2017 23:00 #17
- Imię
- Paweł
- Model
- MKIII
- Silnik
- 2.0 TDCi 130 KM
- Opis
- A teraz JesT KopciucH
- Od
- 14 Jan 2013
- Mieszka w
- Gliwice
Ja swoje potraktowałem chemiom, a później kilka razy puklem w nią aby się ruszyła i poszło bez problemu.
-
17-07-2017 23:05 #18
- Imię
- Radek
- Model
- Volvo V40 T3
- Silnik
- 1.6 EcoBoost 150KM
- Od
- 08 Sep 2011
- Mieszka w
- Warszawa
No to udar elektryczny czy ręka? Elektryczny na pewno jest słabszy niż pneumat więc raczej nic nie zerwie.
PS. Dobry film.
Będzie ręcznie na początek. Sam gwint nie będzie problemem. Od nowości nie ruszany a dziura nie jest przelotowa więc gwint będzie jak nowy (jak na filmie powyżej). Jedynym problemem może być korozja łba śruby. Do oczyszczenia i popsikania odrdzewiaczem. Popukanie młotkiem i ostrożne wbicie nasadki.
Skoro na filmie powyżej poszło grzechotką z auta starszego o co najmniej 4 lata to myślę, że u mnie nie będzie większego problemu.Ostatnio edytowane przez RadkoR ; 17-07-2017 o 23:53
-
18-07-2017 17:29 #19
bez przesady, klucz elektryczny nie ma 800 czy 1000 Nm jak przyzwoity pneumat. max to pewnie 400-450 więc nic się nie zniszczy. poza tym jest pewnie regulacja więc można zacząć od 200Nm
niestety gwint w wahaczu jest przelotowy więc od tyłu też odrdzewiacz - a może przede wszystkim od tyłu bo tylko tam jest dostęp do gwintu śrub piastyOstatnio edytowane przez Jendrekmak ; 18-07-2017 o 17:33
-
18-07-2017 17:55 #20
- Imię
- Radek
- Model
- Volvo V40 T3
- Silnik
- 1.6 EcoBoost 150KM
- Od
- 08 Sep 2011
- Mieszka w
- Warszawa
OK, dzięki za porady.
Podobne wątki
-
[MkIII] Wymiana piasty tył
By Dejwid in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydechOdpowiedzi: 21Ostatni post / autor: 21-12-2017, 20:44 -
[MkIV] Wymiana piasty przód
By Wawaholic in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydechOdpowiedzi: 5Ostatni post / autor: 27-05-2017, 22:49 -
[MkII] Wymiana czujnika abs = wymiana piasty ?
By cypo in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydechOdpowiedzi: 7Ostatni post / autor: 20-12-2013, 22:37 -
[MkIV] wymiana piasty tył
By Zając in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydechOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 26-02-2013, 01:39 -
[MkIII] Wymiana piasty tył
By Damiano in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydechOdpowiedzi: 9Ostatni post / autor: 07-05-2011, 11:32