+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Niedzielny kierowca
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    Ford Mondeo III Ghia Automat
    Od
    13 Feb 2010
    Mieszka w
    CK

    Dziwne objawy po wymianie tarcz i klocków

    Czołem.
    Wymieniłem z przodu tarcze i klocki na textara. Wszystko dokładnie oczyszczone, prowadnice zacisku chodzą bez zacięć,klocki się nie blokują jednak podczas hamowania czuć tak jakby bicie na kierownicy. Słychać także takie jakby cykliczne szuranie, tarcie. Co prawda przejechałem dopiero 68 kilometrów i może się jeszcze nie dotarły klocki ale objaw ten jest od samego początku i się nie zmniejsza.
    Co może być nie tak? Tarcze krzywe od początku czy jak. A może jeszcze pojeździć i zobaczyć?

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Mistrz pobocza Awatar Mondek00r
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKII 1.8 16v GhiaX
    Od
    11 Aug 2011
    Mieszka w
    Nisko
    Miałeś jakieś ostre hamowanie?

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Niedzielny kierowca
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    Ford Mondeo III Ghia Automat
    Od
    13 Feb 2010
    Mieszka w
    CK
    No właśnie nie. jechałem nie więcej niż 80 km/h i delikatnie hamowałem nie trzymając długo wciśniętego hamulca.

  5. #4
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Jeśli jesteś pewien że:
    Powierzchnia styku tarczy z flanszą jest czyta bez jakichkolwiek drobin brudu/nagaru/rdzy
    Nie ma luzu na łożyskach piasty.
    Tłoczki chodzą prawidłowo
    Proadnice zacisków OK
    to trafiły ci się zwichrowane tarcze.
    Chyba że sam klocek ba jakiegoś brzuszka, można go przetrzeć o płytę chodnikową.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  6. #5
    Niedzielny kierowca
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    Ford Mondeo III Ghia Automat
    Od
    13 Feb 2010
    Mieszka w
    CK
    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    Jeśli jesteś pewien że:
    Powierzchnia styku tarczy z flanszą jest czyta bez jakichkolwiek drobin brudu/nagaru/rdzy
    Nie ma luzu na łożyskach piasty.
    Tłoczki chodzą prawidłowo
    Proadnice zacisków OK
    to trafiły ci się zwichrowane tarcze
    No własnie jestem, ale jadę dziś na 3 zmianę więc zobaczę co będzie rano, a jutro jeszcze raz rozbiorę i zobaczę. W najgorszym razie będzie reklamacja.

  7. #6
    Mistrz pobocza Awatar Mariusz_
    Model
    Volvo V50
    Silnik
    1.8 125 KM
    Od
    13 Apr 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Nie pamiętam czy z przodu w tłoczku jest wycięcie na bolec w klocku?

    Ja kiedyś o tym zapomniałem.

    Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Niedzielny kierowca
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    Ford Mondeo III Ghia Automat
    Od
    13 Feb 2010
    Mieszka w
    CK
    Jest z tyłu
    A tym bardziej, że na starych tarczach i klockach było ok, tzn nie było bicia
    Ostatnio edytowane przez Heineken ; 06-06-2018 o 21:06

  9. #8
    Niedzielny kierowca
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    Ford Mondeo III Ghia Automat
    Od
    13 Feb 2010
    Mieszka w
    CK
    To tak. Przejechane ponad 230 km od wymiany i jest już o wiele lepiej. Drgania ustały prawie całkowicie, występują jedynie przy delikatnym wciśnięciu hamulca. Także teoria z dotarciem się klocków jest chyba ok. Pojeździmy jeszcze i zobaczymy.

  10. #9
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Heineken Zobacz posta
    Drgania ustały prawie całkowicie, występują jedynie przy delikatnym wciśnięciu hamulca.
    Hmm, przy lekkim naciskaniu to tył nie załącza się jeszcze, jesteś pewny że to nie przód Ci drga?
    Ostatnio edytowane przez Netoper ; 08-06-2018 o 13:55
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  11. #10
    Niedzielny kierowca Awatar MaciejCWL
    Model
    MK II '99 1,8 Pb kombi
    Silnik
    1,8 Pb 115 KM
    Od
    11 Jul 2015
    Mieszka w
    Włocławek
    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Heineken Zobacz posta
    Drgania ustały prawie całkowicie, występują jedynie przy delikatnym wciśnięciu hamulca.
    Hmm, przy lekkim naciskaniu to tył nie załącza się jeszcze, jesteś pewny że to nie przód Ci drga?
    Jaki tył? Przeca chodzi o tarcze i klocki przód.

  12. #11
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Ehh, porąbały mi się tematy, myślami w innym byłem



    Poleciało z fona.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  13. #12
    Niedzielny kierowca
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    Ford Mondeo III Ghia Automat
    Od
    13 Feb 2010
    Mieszka w
    CK
    To tak, przejechałem nieco ponad 500 km, w tym ostatnio podczas deszczu i po głębokich kałużach, ze trzy gwałtowne hamowania prawie do zera i jest git. wszystkie objawy ustąpiły. widocznie musiało się wszystko dobrze dotrzeć, aczkolwiek pierwszy raz się z takim stanem rzeczy spotkałem.

  14. #13
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Najwidoczniej miałeś o tyle dobrze że to było spowodowane jakąś nierównością na klocu, a tarcze były Ok.
    Ja zawsze przy wymianie klocków przecieram je delikatnie po jakimś w miarę gładkim betonie czy kostce chodnikowej żeby ładnie się zmatowiła/zarysowała cała powierzchnia klocka, wtedy i usuwają się jakieś zanieczyszczenia poprodukcyjne, no i jakieś ewentualne wybrzuszenia.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

Podobne wątki

  1. [MkII] Po wymianie tarcz i klocków dalej pulsuje pedał.
    By jawa196 in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-06-2017, 19:40
  2. [MkII] Problem z hamulcami po wymianie tarcz i klocków.
    By michal2463 in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 00:53
  3. [MkII] Odpowietrzanie po wymianie tylnych tarcz, klocków i wężyków.
    By Zeus in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 08:43
  4. [MkII] Po wymianie tarcz i klocków - Pytanie??
    By benekb in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-12-2010, 18:54
  5. [MkII] Wyjące hamulce po wymianie tarcz i klocków
    By chwally in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 11:28

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów