+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki

    Question Co będzie do roboty?

    Witam

    Pojechałem wczoraj na wymianę śruby wału i zimmeringa bo po wymianie głowicy zostały stare. Mechanik odkręcił śrubę ściągnął

    koło wału wsadził nowy uszczelniacz zakręcił nową śrubę i mówi odpalaj. Oczywiście nie odpalił i silnik się zblokował. Dostałem

    starego golfa i mówi,że będzie dzwonił jak zrobi. Wiem,że poprzestawiało się wszystko w głowicy czy mogło się coś urwać

    powyginać? zaznaczam,że kręcił tylko na rozruszniku nie odpalił.
    Ostatnio edytowane przez Niezarejestrowany512 ; 06-08-2018 o 22:22 Powód: aktualizacja

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Mistrz pobocza Awatar Mondek00r
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKII 1.8 16v GhiaX
    Od
    11 Aug 2011
    Mieszka w
    Nisko
    Lepiej się modlić. Tyle powiem

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki
    Cytat Zamieszczone przez Mondek00r Zobacz posta
    Lepiej się modlić. Tyle powiem
    Kościół omijam szerokim łukiem więc...

  5. #4
    Mistrz pobocza Awatar Mondek00r
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKII 1.8 16v GhiaX
    Od
    11 Aug 2011
    Mieszka w
    Nisko
    Jak się poprzestawiało to mogło zrobić sporego burdelu. Z tego co pamiętam to albo zawory mogły sie powyginac albo dziura w tłoku, wykrzywione wałki. Cokolwiek się nie stało raczej tanio nie będzie.

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki
    Cytat Zamieszczone przez Mondek00r Zobacz posta
    Jak się poprzestawiało to mogło zrobić sporego burdelu. Z tego co pamiętam to albo zawory mogły sie powyginac albo dziura w tłoku, wykrzywione wałki. Cokolwiek się nie stało raczej tanio nie będzie.
    Na szczeście to już nie z mojej kieszeni. Mam tylko nadzieje że dlatego,że nie odpalił to nie będzie tego aż tak dużo do roboty.
    Ostatnio edytowane przez Niezarejestrowany512 ; 08-06-2018 o 12:06

  7. #6
    Mistrz pobocza Awatar Mondek00r
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKII 1.8 16v GhiaX
    Od
    11 Aug 2011
    Mieszka w
    Nisko
    Jak się zawory spotkały z tlokami to nie miało prawa zapalić, tylko doszlo zapewne do kolizji i na tym koniec.

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Kursant
    Model
    Focus
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    Olejoholik
    Od
    14 Apr 2017
    Mieszka w
    Leszcz
    No to niezłego papidraka trafiłeś.
    Powinien najpierw zablokować wał i wałki rozrządu.


    Cytat Zamieszczone przez Mondek00r Zobacz posta
    Jak się zawory spotkały z tlokami
    Na 99% tak było. Ten 1% zostawiam na absolutny fart życiowy :-)


    Moja rada, niech wymienia silnik, a nie remontuje go.
    Ostatnio edytowane przez RRc ; 08-06-2018 o 12:42

  9. #8
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki
    Jak się to mówi szkolny błąd. Ale jak go znam to będzie temat o ten 1%.

  10. #9
    Mistrz pobocza Awatar Mondek00r
    Imię
    Sebastian
    Opis
    Mondeo MKII 1.8 16v GhiaX
    Od
    11 Aug 2011
    Mieszka w
    Nisko
    Lepiej niech gada o tym 99%I przy okazji niech 40% dla złagodzenia sprawy

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki
    Plus odszkodowanie za to,że muszę jeździć tym starym golfem bez klimy i tak u....szybą od środka,że praktycznie trzeba by spuścić boczną i tak patrzeć na drogę

    Buźki tu wstawiam a w rzeczywistości aż mnie w żołądku ściska jak o tym myśle.


    W golfie zapaliła się kontrolka oleju dzwonie do mech. -sprawdź olej jak jest jedź dalej.Olej był zamknąłem maskę wsiadam przekręcam kluczyk aku siadł.Widzę gościa jak pcha wózki (bo stanąłem na parkingu marketu) poprosiłem,żeby pchnął zapalił. Jade może jeszcze ze 5 kilosów 4bieg - luz 5 bieg - luz nagle zgasł na skrzyżowaniu siłą pędu jeszcze zjechałem i spróbowałem wrzucić 2 bieg bez rezultatu i stanąłem pod górkę zadzwoniłem jeszcze raz do mechanika,że mam dość i grata zostawiłem tak jak stoi.I to tyle na dzisiaj idę na wódkę.
    Ostatnio edytowane przez Niezarejestrowany512 ; 08-06-2018 o 19:22

  12. #11
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki
    Więc tak na tłokach po 2 lub 4 ślady po zaworach (zaglądnąłem endoskopem) kompresja niby 12 na każdym samochód niemrawy przy dojeżdżaniu gasł. Od czasu do czasu słychać lekki metaliczny stuk w silniku. mechanik mówi ,że kompresja jest ok to wszystko musi być ok. Powiedziałem mu samochodu nie odbieram do puki nie zniknie tek stuk. I pierwsze co zrobie to pojadę na kompresję z wykresem jak odbiorę samochód.

    Jak myślicie tłoki do wymiany? I co może tak od czasu do czasu pukać w tym silniku?

    Widok 1 tłoka reszta w gorszym albo lepszym stanie.
    Ostatnio edytowane przez Niezarejestrowany512 ; 22-07-2018 o 09:59

  13. #12
    Kursant
    Model
    Focus
    Silnik
    2.0 145 KM
    Opis
    Olejoholik
    Od
    14 Apr 2017
    Mieszka w
    Leszcz
    Jak dla mnie, to tłoki do wyjęcia. Trzeba zrobić oględziny cylindrów, czy gładzie nie są porysowane.

    Już to pisałem wcześniej, lepiej było od razu wymienić ten silnik. Tam mogło się rozdupcyć wiele rzeczy, od głowicy po sam wał.

    Aby to miało ręce i nogi, trzeba zdjąć czapkę i miskę olejową, wyjąć tłoki, ocenić jak wszystko wygląda, pomierzyć luzy i tak dalej. Mechanik będzie wiedział co zrobić, zaznaczam 'mechanik' a nie flachowiec

  14. #13
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki
    Właśnie dzwoniłem do rzeczoznawcy. Powiedział,że mam pisać reklamację wysłać za potwierdzeniem odbioru (żeby mieć papier w sądzie bo fiut może powiedzieć,że klient nie zgłaszał reklamacji tak bym mu zrobił) w wypadku odmowy naprawy wstawić samochód do innego warsztatu przy rzeczoznawcy przeprowadzić niezbędne naprawy. Wysłać rachunek do zapłaty. Jeżeli nie wpłaci sprawa sądowa o zwrot kosztów.
    Dzisiaj wysyłam reklamację jadę po samochód nagram dokładnie przed wyjazdem z "warsztatu" jak silnik pracuje i będę czekał na reakcję z tego dziadowskiego chlewa.Po wszystkim powiem wam gdzie to jest żebyście przypadkiem tam nie trafili.

    Byłem po samochód nie ma przyspieszenia pojechałem na przegląd bo dzisiaj mi się kończył to diagnosta powiedział,że ten silnik strasznie kuleje. Tak w ogóle wydaje mi się gdyby siedziało 5 osób to bym nie ruszył z miejsca.Jutro jestem umówiony na pomiar kompresji. U niego pokazywało na jednym mierniku 7 a na drugim mierniku 12 na wszystkich cylindrach.


    Witam

    W piątek odebrałem samochód zapłaciłem 3750zł wymienili rozrząd głowica poszła do regeneracji. Samochód teraz chodzi głośno jak disel słychać klawiature-zawory. Przed odpaleniem silnika mówili,że klawiatura została ustawiona niby po LPG (o co mnie nie pytali) zrobili jakieś większe luzy chcieli wlać gęściejszy olej przy rzeczoznawcy na co się nie zgodziłem bo zawsze był lany 5w30 tak jak producent zaleca wlali 5w30. Czy muszę znowu pisać reklamację bo nowi fachowcy za silnik się zabrali?
    Ostatnio edytowane przez Niezarejestrowany512 ; 06-08-2018 o 22:22

  15. #14
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki
    Witam

    W piątek odebrałem samochód zapłaciłem 3750zł wymienili rozrząd głowica poszła do regeneracji. Samochód teraz chodzi głośno jak disel słychać klawiature-zawory. Przed odpaleniem silnika mówili,że klawiatura została ustawiona niby pod LPG (o co mnie nie pytali) zrobili jakieś większe luzy chcieli wlać gęściejszy olej przy rzeczoznawcy na co się nie zgodziłem bo zawsze był lany 5w30 tak jak producent zaleca wlali 5w30. Czy muszę znowu pisać reklamację bo nowi fachowcy za silnik się zabrali?
    Ostatnio edytowane przez Niezarejestrowany512 ; 07-08-2018 o 03:50

  16. #15
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Niezarejestrowany512 Zobacz posta
    klawiatura została ustawiona niby pod LPG (o co mnie nie pytali) zrobili jakieś większe luzy
    Nie ma czegoś takiego jak ustawianie zaworów pod LPG, ustawia się tak jak fabryka przewidziała (ewentualnie w maksymalnych luzach jakie fabryka nakazuje) i w razie czego to się później reguluje jeśli zawory w trakcie późniejszej eksploatacji straciły by luz.
    Zbyt duże luzy powodują wybijanie zaworów i ich przylgni, oraz niewłaściwe napełnianie/opróżnianie cylindrów.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  17. #16
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki
    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Niezarejestrowany512 Zobacz posta
    klawiatura została ustawiona niby pod LPG (o co mnie nie pytali) zrobili jakieś większe luzy
    Nie ma czegoś takiego jak ustawianie zaworów pod LPG, ustawia się tak jak fabryka przewidziała
    Jutro jadę do nich i im to powiem. Zastanawiam się jeszcze czy wlanie gęstego oleju coś pomoże czy w ogóle się na to zgodzić bo kiedyś miałem przypadek w dostawczaku chodziło łożysko głośno w skrzyni i też zalecono żeby spróbować zalać gęściejszym olejem pomogło ale przyszedł mróz i po tygodniu miałem rozrusznik do wymiany.
    Ostatnio edytowane przez Niezarejestrowany512 ; 08-08-2018 o 10:20

  18. #17
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki
    Cytat Zamieszczone przez Netoper Zobacz posta
    i w razie czego to się później reguluje jeśli zawory w trakcie późniejszej eksploatacji straciły by luz.
    W MK3 są szklanki to jak wyregulować ? Znowu głowica do ściągnięcia?

  19. #18
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Głowicy nie trza zwalać do wymiany szklanek, oleju gęstszego nie należy lać, max 40, 5/40 10/40 i w żadnym przypadku mineralny.

    Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  20. #19
    Kursant
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 LPG+PB
    Od
    31 Dec 2017
    Mieszka w
    Panewniki
    Właśnie od nich przyjechałem. Zawory klepią a oni mówią ,że to normalna praca silnika mówię odpalcie innego benzyniaka odpalili jakąś chyba lagune tam słychać było silnik żadnych zaworów posłuchali jeszcze raz zamknęli maskę. Według nas silnik chodzi normalnie. Mówię znowu reklamację będę pisał -proszę pisać. Brak słów.

    Pojechałem jeszcze do Ford-Sławek spoko gość wyszedł posłuchał mówi ,że na tą chwilę klawiatura głośno chodzi ale mam przejechać jeszcze ze 200-300 kilometrów bo przejechałem jakieś 500 i wtedy jak nie ucichnie to przyjechać do nich na diagnostykę i z wynikiem jechać na warsztat gdzie to robili. Gość mówił,że też ustawiają większe luzy w głowicy jak samochód jeździ na gazie.
    Ostatnio edytowane przez Niezarejestrowany512 ; 08-08-2018 o 11:52

  21. #20
    Mistrz pobocza Awatar Disizmi
    Imię
    Marcin
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 110 KM
    Opis
    KOMBI '01
    Od
    18 Jun 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Ja robiłem silnik rok temu i też miałem ustawione luzy minimalnie większe od nominalnych. Na zimnym silniku było słychać zawory, jak się nagrzał to była cisza. Całość się uspokoiła po bodajże 1500-2000 km od remontu - tuż przed koniecznością wymiany oleju po docieraniu (olej wymieniałem po bodajże 3000 km).

    Zaraz po remoncie zalany był olej GM 5W30 i filtr Filtrona, po dotarciu zalany oryginał Ford 5W30 i filtr też Forda.

    Także ja bym się skłaniał do opinii "Ford-Sławek" i póki co trochę poczekał. Ewentualnie jak ucichną zawory to z ciekawością zmierzył luzy.
    Mondeo Mk3 2001 Kombi Ambiente z bajerami
    1,8 PB 110 KM + LPG KME NEVO
    State Blue Metallic

Podobne wątki

  1. [Duratec]Przekłada z 1.6 na 2.5 V6... Dużo roboty?
    By rafal1988 in forum Silnik - Zetec, Duratec rzędowy, 1.8 SCI
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-05-2010, 12:51
  2. [MkIII] zawieszenie do roboty jaki koszt?
    By antol_krk in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2010, 15:16
  3. [MkII] Szyberdach ile z tym roboty?
    By Radzio75 in forum Nadwozie i wnętrze
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-11-2008, 19:11

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów