Zobacz wyniki ankiety: Jaka instalacja LPG

Głosujących
570. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • II - tradycyjna (z mikserem)

    113 19.82%
  • III - wtrysk gazu w fazie lotnej (1 wtryskiwacz gazu na 4 cylindry)

    19 3.33%
  • IV - wtrysk gazu w fazie lotnej z oddzielnym wtryskiwaczem na każdy cylinder

    399 70.00%
  • V - wtrysk gazu w fazie cieklej

    39 6.84%
+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 1234567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 233
  1. #41
    Znawca leśnych tras Awatar CzarekJ
    Imię
    W nicku
    Model
    MKIII
    Silnik
    2.0 TDDi 115 KM
    Opis
    MkIII 2001
    Od
    04 Sep 2006
    Mieszka w
    Kwidzyn
    Przegladam te juz zamkniete forum(dawno nie używane)i dodam swoje trzy grosze.
    Taka czy inna?
    Kazdy zakladajac musi sie na cos zdecydować.Mozna tu sie wrobic w koszty zupelnie niepotrzebnie.Kupiłem niedawno mondiego z instalacją na której przeleciał ponad 70tys.jest bardzo prosta i niewymagajaca w zasadzie regulacji (brak nawet do niej fejsu)a diagnosticbox jedynie przydaje sie do zdiagnozowania.W momencie montażu co prawda kosztowała dość sporo,ale teraz?
    Przegladając inne forum doszedłem do wniosku,że obojetnie w jaka instalacje są auta wuposazone spalanie zalezy od stanu silnika i regulacji.
    Kształtuja sie na poziomie od 8 do 13l .Rozrzut spory ale te autka tak palą.
    W/g danych w Autogratce to normalne.
    Jedno jest pewne I generacja odpada natomiast II jest w zupelności wystarczająca ,na dodatek niedroga.
    Kolega ma BRC seqent 24 i tez mu żre średnio ponad 11 tak jak mój.Więc po co przepłacać?
    Pozdrawiam ,,mondeomaniaków"
    Czarek
    MKIII TDDI 2001r- 124,8 kucy i 314,6 momentu( z hamowni - fabryczne bez "kombinacji alpejskiej" - "chipa" -u (?)

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #42
    Kursant
    Imię
    WOJCIECH
    Opis
    MK2
    Od
    29 Aug 2006
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Witam i pozdrawiam .
    W swoim Mondku MKII Ghia mam taka wlasnie instalacje (BRC) , przelecialem na niej caly rok i bez najmniejszych problemow sie ona sprawuje. Pali jak to Ford 2.0 w miescie z klima potrafi lyknac 13l natomiast w trasie rowniez z klima , ale przy spokojnej jezdzie spada do 9l. Instalacja sprawuje sie nienagannie , nie strzela nie prycha , a spadek mocy, nie mysle o tym bo auto jest dla rodziny a nie na wyscigi. Z prawie 140KM cos pewnie ucieklo . Pozdrawiam i zycze zprzyjemnych wrazen z LPG.
    wojtul@

  4. #43
    Niedzielny kierowca
    Od
    29 Nov 2006
    Mieszka w
    Chełm
    Witam,

    Ja mam założonego Staga-300 z wtryskami 1-omowymi valteka (szybsze czasy wtryskiwaczy ) i jestem bardzo zadowolony najlepsze w tej instalacji jest to, że można sobie ustawić identyczną z mapą wtrysku benzyny, mapę wtrysku gazu dzięki czemu nie odczuwa się spadku mocy. W trasie przy ekstremalnej prędkości 90km/h spalanie wyniosło 7.5 l gorzej jest natomiast w mieście, gdzie przy moim bucie z ołowianą podeszwą spalanie wyniosło 13l. Jeżeli ktoś twierdzi, że na instalacji II-generacji nie odczuwa spadku mocy to sorry Winetou ale to nie możliwe

  5. #44
    Mistrz pobocza
    Imię
    Marcin
    Opis
    Saab 9-3 '06 kombi
    Od
    11 May 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez rufus_k
    Witam,

    Ja mam założonego Staga-300 z wtryskami 1-omowymi valteka (szybsze czasy wtryskiwaczy ) i jestem bardzo zadowolony najlepsze w tej instalacji jest to, że można sobie ustawić identyczną z mapą wtrysku benzyny, mapę wtrysku gazu dzięki czemu nie odczuwa się spadku mocy. W trasie przy ekstremalnej prędkości 90km/h spalanie wyniosło 7.5 l gorzej jest natomiast w mieście, gdzie przy moim bucie z ołowianą podeszwą spalanie wyniosło 13l. Jeżeli ktoś twierdzi, że na instalacji II-generacji nie odczuwa spadku mocy to sorry Winetou ale to nie możliwe
    No dobra ale ty maz sekwencję wiec dlaczego wypowiadasz sie ze to jest niemozliwe w II, ja takową mam i nie zauwazylem zadnego spadku

  6. #45
    Niedzielny kierowca
    Od
    29 Nov 2006
    Mieszka w
    Chełm
    Nie wykorzystujesz pełnego zakresu obrotów i stąd według Ciebie brak zauważalnego spadku mocy. "Gaziarze" regulują dawke gazu dla najczęściej używanych obrotów czyli od minimalnych do około 3500, przy wyższych mieszanka jest albo uboga albo bogata [/url]

  7. #46
    Kursant
    Imię
    Karol
    Model
    Mk3 i Mk4
    Silnik
    2,0 130/151KM i 2,0 140KM
    Opis
    Kombi 2005 2,0 TDCi 130/151KM i 2012 2,0 TDCi 140
    Od
    16 May 2005
    Mieszka w
    łódzkie
    Instalka II gen, założona w lipcu 2005, do dzisiaj zrobiłem 45 tys km. Mechanika Tomasetto, sterownik Bingo 4 kanałowy. Sprawowała się dobrze, były lekkie wahania na wolnych obrotach, ale dużych problemów nigdy. Zaraz po założeniu wymiana świec i przewodów zapłonowych, od tamtej pory nie ruszałem ich. W lipcu 2006 r. założyłem BLOSa, przejechałem na nim ponad 16 tys km. Znacznie lepsze osiągi, w sumie porównywalne z benzyną.
    Spalanie mam na poziomie: w trasie w 4 - 5 osób i bagaż na tydzień, jazda spokojna, ale dość szybka i dynamiczna ok 8 l/100 km. Po mieście ok 11 l/100 km. Częste przestoje. Ale nie rozgrzewam zbytnio silnika na paliwie. Odpalam czekam kilkanaście sekund i delikatnie ruszam, po ok 30-50 metrach przełącza się na LPG.
    Pozdrawiam
    Karol
    Było:
    Mondeo kombi '97 1,8 TD i 1,8 Zetec + LPG BLOS :P .

  8. #47

    Re: Jakie instalacje LPG do Mondiego

    Cytat Zamieszczone przez szopen_x
    Pojawiaja sie ciagle pytanie o to, jaka instalke LPG wybrac, jakie mamy w naszych Mondkach. Moze wyznacznikiem jaka wybrac instalke, moglaby byc jej popularnosc wsrod grona posiadaczy furaczy - Mondeo :metal
    Do generacji i nazwy instalki doddajcie tez jakie macie serce w mondim.

    U mnie akurat jest oryginalna (bo chyba nikt jej tu nie mam) instalka:
    IV gen, Emmegas TSI-03, silnik 1.8 16V 93r.

    Jakby ktos chcial zobaczyc, co to takiego, to podaje link http://www.emmegas.pl/polski/lpgsikits_p.html

    czy moglbys powiedziec ile kosztuje taka instalka do mk1 1.6 16V 93 r. ?

  9. #48
    Ja zamierzam założyć II gen. Wiadomo kasa. Za jakieś 1700 mogę mieć Autronic AL 700 lub BRC JUST JUNIOR. I tak na prawdę to nie wiem jeszcze na który się zdecydować. Al 700 ma ojczulek w skodzie i w zasadzie nie ma żadnych problemów, natomiast z BRC nie miałem jeszcze do czynienia. Może jakieś sugestie?
    DanielN
    Mk I 1,8 96r.

  10. #49
    Ja mialem Mondeo MkI 1995r z silnikem 1.8 16V,zaraz po sprowadzeniu do kraju zalozylem instalacje II gen.LEONARDO z butla w kole 53 l.i wskaznikem diodowym poziomu gazu w srodku,kiedy sie interesowalem i podpytywalem wszystkich gazownikow(monterow), o instalacje do tego,odpowiedzi byly rozne,z racji tego ze mieszkam niedaleko Chodziezy zaczalem tam poszukiwania;w jednym warsztacie (PZMot) uslyszalem"oj wie Pan no nie powinno byc problemu z instalacja,ale no wiadomo to jest roznie,tu jest plastik kolektor"ale jak powiedzialem ze ja robie ok 50tys km w roku,po calej europie i nie zawsze tankuje gaz,to gosciu powiedzial uczciwie,ze w tej sytuacji on widzi tylko sekwencje,zeby nie miec problemu, i koszt 3500zl.Chwala za szczerosc!

    W nastepnym warsztacie "no nie ma problemu,koszt 1800zl,i Panie mucha nie siada",ale kiedys mialem escorta(1.4 gaznik) i zakladalem gaz w tym warsztacie,i przez caly czas uzytkowania tego wozu,problem za problemem,to stwierdzli ze swiece i kable,pomimo ze sami zakladali nowe w momecie montazu,to ze samochod juz stary i tak musi byc, w koncu sam zaczalem dochodzic co jest grane bo ich "naprawy gwarancyjne"nie przynosily skutku.Okazalo sie ze jakis nieuk przepilowal,jedna scianke gaznika bo cos mu nie pasowalo i w momencie otwierania sie drugiej przepustnicy,powstawaly dzwne zawirowania mieszanki,co przejawialo sie tym ze asamchod jechal na maksa 110km/h,a jak wciskalem gaz w podloge to zwalnial.OSTRZEGAM PRZED TYM WARSZTATEM TO CWANIAKI

    W koncu po namowie Kolegow i wysluchanu wielu(POZYTYWNYCH)opinii,trafilem do warsztatu w Trzciance.gdzie zostalem potraktowany zupelnie powaznie i negocjacje zaczely sie od sprawdzenia stanu technicznego silnika(cisnienie na cylindrach,stan elektroniki,czujnikow..)Cena 2300zl,a na pytanie dlaczego az tyle,bo w Chodziezy chcieli 1800z,uslyszalem ze"to nie jest tak ze nasza robota jest drozsza o 500zl,tylko ten samochod jezeli ma chodzic dobrze to musi miec instalacje takiej klasy a nie innej,ale do Pana nalezy decyzja"
    Zgodzilem sie,I NIE ZALUJE,mondi palil w miescie ok12l/100,trasa ponizej 10l/100km,a roznica jaka byla to tylko inny dystrybutor na stacji,NAPRAWDE rewelacja,kilka razy skonczyl mi sie gaz gzies na trasie i bez problemu Pb i rura,zadnej roznicy.

    Sprzedalem ten woz,ale...kupilem juz nastepnego mondka tez MkI ale 2.0benz,zobaczymy co z tym,bede infortmowal na bierzaco!!!

  11. #50

    Instalacja LPG

    Witam.
    Zagazowałem dotąd trzy auta. Wszystkie instajacje mieszalnikowe.

    I. Skoda Felicja 1.3. Instalacja ma 3 lata i 45 kkm przebiegu. Auto zagazowane przy przebiegu 90 kkm. Jak dotąd bezawaryjna eksploatacja. Jedyny szkopuł jaki się pojawił to brak masy gdzieś tam, ale gaziarz bez czarów to poprawił i pouczył cobym na przyszłość sam sobie z tym poradził. W instalacji pracuje reduktor ZAVOLI. Spalanie gazu tylko nieznacznie większe niż benzyny. Spadek mocy? Oczywiście! Mnie to jednak nie przeszkadza. Nie mam instyktu wymuszającego wyprzedzanie wszystkiego i wszystkich. Chyba, że jadę rowerem

    II. Ford Escort 1.6 8V 91 r. Instalacja ma 2 lata i prawie 60 kkm przebiegu. Brak danych co do przebiegu w momencie zagazowania, ale na pewno blisko 200 kkm. Przy jakichś 45 kkm - wymiana reduktora (dzurawa membrana). Reduktor wymieniłem sam. Przy okazji nabrałem przekonania, że ten pierwszy od początku był wadliwy. Po wstawieniu nowego auto zmniejszyło apetyt o prawie litr na 100 km i nawet jakby nieco żwawsze się zrobiło. Przestało też strzelać. Reduktor ZAWOLI, tak stary jak i nowy. Teraz apetyt na LPG prawie taki sam jak na benzynę. Spadek mocy? Jak w skodzie.

    III. Ford Mondeo 1.8 16V 93 r. Mój najnowszy nabytek Instalka II gen. LECHO MAXI LAMBDA BIS. Koszt - 2000 PLN. Gazownicy wstawili instalację, kazali zatankować i przyjechać na regulację. Przy próbie regulacji okazało się, że lambda kaput. Kupiłem nową NTK za 240 PLN. Podjechałem ponownie do gaziarzy. Przy mnie ustawili co trza. Po pierwszym tankowaniu - 40 l - przejechałem jak dotąd 340 km i auto jeszcze jedzie. Jestem dobrej myśli.

    [/b]

  12. #51
    Pieszy
    Imię
    Wojtek
    Opis
    mondeo
    Od
    30 Mar 2007
    Mieszka w
    zgorzelec
    Posłuchajcie panowie mam mondka MK1 z 95 r 1,8 na gazie jeżdżę 3 lata zrobilem 90tys raz wymieniłem świece i przewody, ani razu mi nie strzelił żadnych problemów spalanie 10 w mieście poza 9 Mam zwykłą BRC 2 generacja z mixerem. Też miałem dylemat sześć miesięcy się zastanawiałem co założyć i czy warto teraz nie żałujęWojtek

  13. #52
    Niedzielny kierowca
    Imię
    Adam
    Model
    1.6 EcoBoost Titanium
    Silnik
    1.6 EcoBoost 160
    Opis
    Mk4 EcoBoost 160KM
    Od
    05 Mar 2005
    Mieszka w
    RZE - Rzeszów
    Witam w pierwszym moim mundku mkI miałem brc seqent 24 nakręciłem w 1.5roku 100tyś i zero problema.
    Teraz zakupiłem mkII i też już założyłem BRC SEQENT 24 i mam nadzieje,że też będzie ok :metal :metal :metal :metal cena:2900zł
    MK IV 1.6 EcoBoost 160 2011

  14. #53
    Majk82
    Gość
    Ja się dokładam.
    Ja mam mondka 1.6 16V z LPG II generacji BRC ale dokładnego modelu nie znam gazownik dołożyl coś z elektroniki ponad, bo podobno ma działać lepiej i przestawil włącznik termiczny na 10 st cel z 40 jak ma brc w domyśle. Ustawil gaz w calym zakresie obrotów od dna po odcięcie.
    Sam jeździ fordem tylko Scorpio 2.8 z podobnym gazem i widzę, że naprawdę wie co robi.
    Przeleciałem 15 tyś i nic. No prawie, świeczki mi się kończą i przy rozruchu słyszałem kilka strzałów ale nic się nie dzieje grzybki działają.
    Spalanie od 8,5 do 11,5 piewsze trasa drugie max miasto ale nogę mam podobno aptekarza.
    Jak padła mi Lambda to gas działał tylko PB nie choć spalanie wzrosło!
    Wszytstkie auta jakie miałem przyjemność pomykać na LPg miały gen. I i II i nie widzę potrzeby inwestowania w IV gen. W starym samochodzie więcej zależy od jego stanu technicznego niż rodzaju instalacji, choć oczywiście im lepsza instalacja tym stan ten ma mniejszy wpływ na osiągi pod warunkiem dobrej regulacji....

  15. #54
    Pieszy
    Imię
    Adam
    Opis
    Ford MK III 2.0 TDDI
    Od
    20 May 2007
    Mieszka w
    Poznan
    Witam
    Ja mam DT GAS i jestem zadowolony jak narazie zadnych problemow- az milo sie jezdzi .. powoli zapominam jak to jest obslugiwac dystrybutor hehe
    Pozdrawiam
    MK I 1.6 16v '95

  16. #55
    Kursant
    Imię
    Patryk
    Opis
    mk1
    Od
    25 Jun 2007
    Mieszka w
    Kowary-Jelenia góra
    Witam wszystkich .

    dzisiaj odstawiłem w końcu do warsztatu, aby założyli mi gaz w moim mondziaku.Długo sie zastanawiałem nad założeniem,ale żona mnie przekonała na ten krok i mam nadzieje, że nie będę tego żałował.Więcej napiszę nie długo jak sprawuje się samochodzik

  17. #56
    Zielony listek
    Imię
    Jacek
    Opis
    Mondeo MKII klekot, Chevrolet 3,4 PB
    Od
    17 Aug 2006
    Mieszka w
    Warszawa Las Rembertos
    a ja sobie namaściłem do swojego mondeusza Smile (99 r. 1.8 ) instalke DTGas system za 2600. Było to jakieś trzy miesiące temu. Przez ten czas zrobiłem na gazie jakieś 5,5 tyś. km i jak do tej pory ani razu nie zauważyłem jakichś dziwnych zachowań. Acha może tylko wzrosło spalanie oleju bo przed założeniem gazu nie palił mi prawie wcale (między przeglądami nie robiłem żadnych dolewek) a teraz po przejechaniu 5 tysiaków musiałem dolać jakieś 300 ml oleju. Troszkę dziwi mnie spalanie na gazie ponieważ nie ważne czy na trasie czy w mieście pali mi od 10 do 11 literków choć muszę powiedzieć że mam troszkę za ciężką nogę no i może to dlatego??

  18. #57
    Kursant
    Imię
    Jerry
    Model
    MKIII
    Silnik
    1.8 125 KM
    Opis
    Srebrne szaleństwo
    Od
    15 Sep 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Gdzie założyć ??

    Witam wszystkich,mam pytanko gdzie najlepiej założyć gaz w Radomiu lub jego okolicach może ktoś się orientuje.
    Generalnie chodzi o uczciwość w montażu czy tam po prostu wiedze,żeby sprzęcik fajnie hulał.
    Śliwkowy potwór kombi Mk II 1.8 16v Zetec 98r.
    Bardzo pomożecie....i tak mam problem z wyborem instalacji ale jak będzie polecony zakład to i może instalke łatwiej się dobierze.
    Pozdrawiam.
    BaronvonJerry

  19. #58
    Alpine
    Gość
    CCześć dzisiaj zagazowałem swojeg omondiego kurde i juzsestem nie zadowolony. Założyłem brcsequent 24 oczywiście wrtysk gazu ledwo wyjechałem z garażu a juz pojawiły sie falujące obroty mało tego obili mi auto jakimś kluczem aż do blachy jutro jade mają to zrobić i te obtroty tak nie może być. Ciekawe czy mondi się "przyzwyczaji" do gazu mamnadzieje jak coś poprawią zaraz dam znać, pozdro

  20. #59
    Bolo
    Gość
    Witam.
    Jestem nowy na tym forum i serdecznie wszystkich witam.
    Ja w moim Mondku mam instalację IV gen + lubryfikacja. Spalanie: 9l/100km trasa i ok 11l/100km miasto. Ciągle eksperymentuję z ustawieniami. Wszystko chodzi dobrze tylko jak włączę klimę to przy ok 3000 obrotów mam lekkę "dziurę" w gazie. Ale jejst to kwestia ustawień i będzie dobrze.
    Pozdrawiam

  21. #60
    Zielony listek
    Imię
    Rafał
    Model
    Mk 5
    Silnik
    2.0 TDCI 180 KM
    Opis
    Mondeo X-pack
    Od
    06 Feb 2006
    Mieszka w
    Wielka Brytania
    Zamontowałem KME Diego G3 w nieszczęsnym 1.8 z czarną pokrywą. Mundek jest z 2004r. Jak na razie na trasie potrzebuje ok 8-9l/100km przy 120-130km/h i 9,5l/100km w cyklu mieszanym. Dobrze, że soft można mieć ze strony producenta. Myslę nad czyms nt. silnika, ale to już inny temat.

Podobne wątki

  1. [MkI] jaki gaz do mondiego mkI 1.8
    By luki3410 in forum LPG
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 12:45
  2. [MkIII] wewnętrzna dolna strona drzwi - słaby punkt mondiego
    By grzybsonek in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-04-2008, 22:38
  3. [MkII] Jakie oponki na DOTZ Daytona 7x17 do mondiego
    By stallone21 in forum Tuning
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-12-2006, 20:25

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów