+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Kursant
    Imię
    Karolina
    Opis
    mondeo mk2
    Od
    11 Nov 2009
    Mieszka w
    wrocław

    [MkI]problem z 3 biegiem

    Witam!
    Mam problem z moim mondeo 1.8 16V 115KM z 1995.
    Problem dotyczy 3go biegu - podczas jazdy czasem są trudności aby "wrzucić trójkę" - a o redukcji z czwórki na trójkę "bez zgrzytu" można zapomnieć.
    Co może być przyczyną problemu z trójką w moim aucie? Wymieniony został olej w silniku jak również w skrzyni oraz wszystkie płyny eksploatacyjne.
    Czekam na szybką odpowiedz!!!!!!!
    pozdrawiam

  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #2
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Padniętym synchronizatorem mi to zalatuje.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  4. #3
    Pochłaniacz prostych Awatar Gebar
    Imię
    Marcin
    Model
    MKII
    Silnik
    1.8 115 KM
    Opis
    Mondeo MK2 1,8 po swapie. 97'
    Od
    05 Oct 2009
    Mieszka w
    Z miasta Łodzi się pochodzi :)
    A może poduszki skrzyni biegów?

  5. #4
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Raczej wątpliwe bo wtedy i z innymi biegami jest problem no i w przypadku poduchy nie zgrzytają tylko ciężko je wbić.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  6. #5
    Kursant
    Imię
    Karolina
    Opis
    mondeo mk2
    Od
    11 Nov 2009
    Mieszka w
    wrocław
    w moim mondku czasami po nocy lub 1-dniowej przerwie w jeździe po odpaleniu autka mam problem z wbijaniem biegów-problem mija po rozgrzaniu się auta i przejechaniu kilkunastu metrów-czy to może oznaczać poduszki skrzyni czy raczej jest to kwestia oleju w skrzyni?

    wracając do tematu tej nieszczęsnej trójki to jakie jest rozwiązanie tego problemu?czeka mnie wymiana całej skrzyni (2 mechaników tak sugerowało) czy jest inne wyjście? jeśli to synchronizator jak wygląda naprawa? czy z tego biegu normalnie korzystać czy raczej go oszczędzać?jakie są konsekwencje takich zgrzytów?


    pozdrawiam i dzięki za szybkie odpowiedzi

  7. #6
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Sam synchronizator jest wymienny, ale nie mam pojęcia ile kosztuje.
    Jeśli faktycznie to on nawala to z czasem może pęknąć i dostanie się w zębatki skrzyni.

    Ja bym się pokusił najpierw na wymianę oleju w skrzyni, może coś się poprawi z tą trójką i zmianą biegów na zimnym.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  8. #7
    Pochłaniacz prostych
    Model
    Galaxy
    Silnik
    2.0 EcoBoost 240 KM
    Od
    25 Dec 2005
    Mieszka w
    warszawa
    możemy jeszcze zapytać czy jeśli już wrzuci się trójkę i doda gazu to samochód się trzęsie-jeśli tak to zazwyczaj jest to tylna poducha. (mądry jestem bo mnie Paolo uczy)

  9. #8
    Kursant
    Imię
    Karolina
    Opis
    mondeo mk2
    Od
    11 Nov 2009
    Mieszka w
    wrocław
    po wrzuceniu trójki nie odczuwa się żadnego trzęsienia. powiedzcie jeszcze czemu z dwójki trójka czasami wchodzi płynnie bez najmniejszego problemu a czasami zgrzyta (mniej lub bardzie)j?--a każda redukcja z czwórki (choć staram się je ograniczać) kończy się porządnym zgrzytem?czy te objawy potwierdzają synchronizator?
    mondeo mk2 '98 1.8 16V kombi

  10. #9
    Mistrz pobocza Awatar Tomi
    Imię
    Tomek
    Opis
    MKIV 2.0 TDCI Titanium X Aut.
    Od
    20 Jan 2005
    Mieszka w
    ELW - Koluszki
    tak te objawy to synchronizator.
    MkI Hb 1.8 16V --> MkII Kombi Ghia --> MkIII V6 Stardust Silver Ghia --> MkIV TDCI Thunder Titanium X

  11. #10
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez karin
    powiedzcie jeszcze czemu.....
    Bo w górę ciut lepiej synchronizują się obroty silnika ze skrzynią, a w dół trzeba by przegazówkę robić.
    Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.

  12. #11
    Pieszy
    Model
    Mondeo
    Silnik
    CHBB
    Opis
    Petarda
    Od
    18 Jan 2017
    Mieszka w
    Wrocław
    Ja mam podobnie w mk3. Przy wbijaniu trójki na wyższych obrotach ( ok.3000) czy też przy redukcji słychać zgrzyt. Jeżeli obroty są niższe zgrzytu nie ma. Na innych biegach tego nie ma. Też zastanawiam się nad synchronizatorem ale wolałbym to potwierdzić niż robić w ciemno

  13. #12
    Niedzielny kierowca Awatar Basquenz
    Imię
    Tomasz
    Model
    MKI
    Silnik
    1.8 115 KM
    Opis
    dziadzia liftback - nawet zadbany :D
    Od
    06 Mar 2016
    Mieszka w
    Warszawa/Rembertów
    Możesz zawsze wymienić olej i liczyć na poprawę. Ale jak zgrzyta to 99,9 % synchronizator.

  14. #13
    Administrator Awatar Netoper
    Model
    Był MKII
    Silnik
    2.5 PB+LPG
    Od
    26 Apr 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    A przy okazji wymiany oleju, przepompować z pół szklanki płynu przez wysprzęglik.

  15. #14
    Pieszy
    Model
    mk2 hatbach
    Silnik
    1.8 115 KM
    Opis
    po prostu
    Od
    26 Dec 2016
    Mieszka w
    lublin
    Znam odpowiedz na Twoja odpowiedz, masz uszkodzony zaczep linki zmiany biegów przy skrzyni, taka guma parcieje i przez to masz objawy. Powinna znaleźć się pod filtrem powietrza.
    Było: #1. Ford Fiesta 1996r 1.1 LPG, #2. Daewoo Nexia 1.5 LPG, #3. Nissan Micra 1.0 PB #4. Audi 80 B4 2.3 PB #5. Fiat Siena 1.6 LPG, #6. Honda Civic 1.4 PB,

    Aktualnie - Mondeo MK2 1.8 LPG


    Zacząłem od Forda i na Fordzie zostanę...

  16. #15
    Pochłaniacz prostych Awatar splitu
    Imię
    Daniel
    Model
    MKII
    Silnik
    2.0 130 KM
    Opis
    97r sedan
    Od
    05 Jun 2013
    Mieszka w
    Pionki k. Radomia
    Cytat Zamieszczone przez blackelegy Zobacz posta
    Znam odpowiedz na Twoja odpowiedz, masz uszkodzony zaczep linki zmiany biegów przy skrzyni, taka guma parcieje i przez to masz objawy. Powinna znaleźć się pod filtrem powietrza.
    mam ją uszkodzoną i złożoną na patencie ( luz na drążku z 3 cm) i nic mi nie zgrzyta.
    potwierdzam to co poprzednicy, na 99% synchronizator uszkodzony.
    wymiana oleju niewiele pomoze, chyba ze jakis doktorek na kilkadziesiąt kkm ulży nieco
    był: mondek mk1 1.6 Pb/LPG IIgen, sedan, 93r. służył wiernie
    był: mondek mk2 2.0 Pb/LPG STAG 200-4, habeta, 99r. służył wiernie
    jest: mondek mk2 1.8 Pb, sedan w cenie roweru + webasto
    jest: mondek mk2 1.8 Pb/LPG KME Diego G3, hb

Podobne wątki

  1. [MkII] Problem z 3 biegiem 1,8 TD
    By Bar2niO in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-08-2011, 21:33
  2. [MkII] Problem z pierwszym biegiem
    By Kolor in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 26-12-2007, 12:59
  3. [MkIII] Problem z 4 biegiem...
    By mhelmet in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-08-2007, 16:05
  4. [MkI] problem z 3-biegiem mk1 95 1.8 16v
    By dario67 in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-05-2007, 02:37
  5. Problem z 5-tym biegiem
    By rafiks in forum Podwozie, zawieszenie, napęd i wydech
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-04-2005, 18:30

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów