+ Odpowiedz w tym wątku
Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 118
  1. #21
    Pogromca zakrętów Awatar Jendrekmak
    Opis
    mk3 2.0 tdci kombi FL
    Od
    03 Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Kristofer Zobacz posta
    ale co ciekawe ma niebieski czujnik
    nie ma żadnej rozsądnej zasady bez zagłębiania się w szczegóły jaki ma być kolor czujnika. zielony jak i niebieski były montowane np w wersji 130 KM i 125 KM
    2.0 tdci kombi 2004 FL 160 KM, 360 Nm, eibach pro -30, ham. FF2 ST225, ST220 look


  2. # ADS
    Reklama
    Od
    25/05/2012
    Mieszka w
    Forum
    Posty
    Many
     

  3. #22
    Chowany
    Gość

    Post Ford mondeo

    Witam wszystkich! Mam taki problem z moim mondkem od paru dni zapala mi sie kontrolka taka spiralka po lewej stronie i samochod traci moc ale nie gasnie tylko jest slaby! Pmozcie mi prosze i powiedzcie co to moze byc! Z gory dziekuje

  4. #23
    Klubowicz Awatar heko
    Imię
    Grzegorz
    Opis
    Focus 3 ST 2.0 ecoboost 250
    Od
    15 Apr 2008
    Mieszka w
    Krakowie
    ...diagnostyka komputerowa...i nic innego na wstępie nie pomoże
    Chip...hipp...hurra!!! Kielce/Miedziana http://youtu.be/UdRHmzHg7Bg

    www.naszeskarby.edu.pl


  5. #24
    Pieszy
    Opis
    mondo mk3 2005
    Od
    13 Jun 2010
    Mieszka w
    rybnik

    Mondeo mk3 tdci

    Witam,
    Mam problem mianowicie jak silnik jest zimny i dłuższy czas stoi po odpaleniu zapala mi się kontrolka silnika a po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów zaczyna mi mrugać kontrolka świec i zaczyna przerywać silnik tarci na mocy i w końcu gaśnie ale ja silnik się rozgrzeje problem znika chodzi wszystko w porządku i żadne kontrolki się nie zapalają
    Czy może miał ktoś podobny problem

  6. #25
    am74
    Gość

    Mondeo MkIII TDCI 115PS 2004r

    Witam serdecznie na forum.Prosze o podanie wartosci cisnienia paliwa na listwie podczas rozruchu silnika,podczas wolnych obrotow oraz przy srednich obrotach silnika.Pozdrawiam.Andrzej

  7. #26
    Klubowicz Awatar heko
    Imię
    Grzegorz
    Opis
    Focus 3 ST 2.0 ecoboost 250
    Od
    15 Apr 2008
    Mieszka w
    Krakowie
    rozruch ok. 120...180bar wolne obr. ok 290...300bar...śr. obr. zależą od obciążenia silnika, więc nie są elementem diagnostyki
    Chip...hipp...hurra!!! Kielce/Miedziana http://youtu.be/UdRHmzHg7Bg

    www.naszeskarby.edu.pl


  8. #27
    am74
    Gość
    Witam ponownie,mam jeszcze inne pytanie-czy wtryskiwacze z silnika 2,0l tdci 130PS beda pasowaly do silnika 115PS?

  9. #28
    Klubowicz Awatar heko
    Imię
    Grzegorz
    Opis
    Focus 3 ST 2.0 ecoboost 250
    Od
    15 Apr 2008
    Mieszka w
    Krakowie
    zależy od rocznika...ogólnie od połowy 2003r. do 2006r. powinny pasować
    Chip...hipp...hurra!!! Kielce/Miedziana http://youtu.be/UdRHmzHg7Bg

    www.naszeskarby.edu.pl


  10. #29
    Kursant Awatar Tic
    Model
    MKIII
    Opis
    mondeo kombi 2.2 TDCI 155
    Od
    29 Jan 2012
    Mieszka w
    Słupsk

    Zapalanie sie kontrolek przy zimnnym silniku

    Cytat Zamieszczone przez aits Zobacz posta
    Witam,
    Mam problem mianowicie jak silnik jest zimny i dłuższy czas stoi po odpaleniu zapala mi się kontrolka silnika a po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów zaczyna mi mrugać kontrolka świec i zaczyna przerywać silnik tarci na mocy i w końcu gaśnie ale ja silnik się rozgrzeje problem znika chodzi wszystko w porządku i żadne kontrolki się nie zapalają
    Czy może miał ktoś podobny problem
    Wymień filtr paliwa miałem te same objawy silnik nie miał mocy gasł jak chciałem szybciej pojechać mnie to pomogło
    Ostatnio edytowane przez Tic ; 03-03-2012 o 12:49

  11. #30
    Mistrz pobocza Awatar gruniu
    Opis
    mkII 2.0 Kombi Ghia + gaz, mkIII kombi 2.0 tdci 130km ghia
    Od
    09 Nov 2006
    Mieszka w
    Kostrzyn nad Odra
    znalezione na jednym z forum:

    Przepraszam , na czym polega regeneracja wtrysków?Pora obalić ten mit = wymiana końcówek lub czyszczenie w ultradźwiękach to jest połowiczna "regeneracja", zwrócę honor każdemu kto posiada takie samo urządzenie do produkcji wtrysków jak BOSCH etc.

    cytat z innego forum autor Master`s
    Nie wiem, czy wszyscy ludzie z branży którzy dłubią w silnikach i systemach wtryskowych wiedzą ...że wraz z rozwojem silników diesla ..skończyło się tzw "babci sranie". Aby dokonać prostej czynności polegającej na wymianie wtryskiwacza....lub kompletu wtryskiwaczy nie wystarczy już tylko odpowiedni klucz aby odkręcić jażmo. Aby robotę wykonać profesjonanie potrzebny jest tester za pomocą którego będziemy w stanie zakodować wtryskiwacze. O co chodzi z tym kodowaniem????

    Aby zapewnić jak najlepsze osiągi silnika, cichobieżność, równomierność pracy oraz normy spalin, stało się konieczne zwiększenie dokładności wtrysku paliwa. Systemy CR zostały wprowadzone w czasach gdy obowiązywały normy spalin Euro 2 czyli przed 2000r. W 2000r weszła nowa norma spalin Euro 3 ograniczająca emisję sadzy i tlenków azotu, a w 2005 norma Euro 4 pociągneła za sobą takie ograniczenia że konstruktorzy zmuszeni byli dać z siebie wszystko i opracować takie rozwiązania które sprostałyby nowym warunkom emisyjnym.
    Tak jak pisałem wcześniej... aby sprostać wymogom należało przedewszystkim poprawić dokładność wtrysku. Wtryskiwacze CR pierwszej generacji (niekodowane) pracują na ciśnieniu paliwa 1350bar. Jeśli wtryskiwacze tego typu mieszczą się w tzw. tolerancji wykonawczej, to dokładność dawki głownej paliwa, której rozrzut mieści się w granicach +/-1,5mgr/wtrysk pozwala zachować równomierność pracy silnika na zadowalającym poziomie. Z wyrównaniem pracy silnika powodowanym ewętualną niedokładnością wtryskiwaczy radzi sobie funkcja zwana "korekcją dawek" lub jak kto woli..."balansem cylindrów" którą posiada program sterujący silnikiem. Wtryskiwacze tego typu pracują głównie w pojazdach z systemami wtryskowymi EDC-15C. Były montowane w latach 1997-2000 a więc w epoce Euro 2.

    W latach 1999-2000 zaczęto stosować wtryskiwacze CR pierwszej generacji....kodowane. Związane to było z wprowadzaniem normy spalin Euro3 która wymagała jeszcze większej dokładności wtrysku paliwa niż we wtryskiwaczach CR zwykłych...niekodowanych. Rozrzut dawki +/-1,5mgr/wtrysk nie gwarantował już spełnienia parametrów emisyjnych w związku z tym zaostrzono tolerancje wykonania a także wprowadzono nowe technologie w produkcji. Ponadto zastosowano rozwiązanie polegające na korygowaniu dokładności dawek za pomocą indywidualnego doboru wtryskiwaczy montowanych na silnik, wykonanych z różną dokładnością.
    Wymaga to podziału na "klasy" lub jak kto woli na "grupy selekcyjne". Klasyfikacja oznacza że po pomiarze dawkowania na stanowisku testowym dzieli się je na 3 lub 4 klasy w zależności od uzyskanych odchyłek dawek w stosunku do wtryskiwacza posiadającego wzorcową charakterystykę. Na podstawie wyznaczonych klas koduje się je do sterownika silnikowego wprowadzając odpowiednie cechy za pomocą testera diagnostycznego. Uzyskuje się w ten sposób jednakowe dawki paliwa w poszczególnych cylindrach silnika nawet przy wtryskiwaczach wykonanych z różną dokładnością i zapewnia odpowiednią normę spalin. Najczęściej dąży się aby nowo montowane wtryskiwacze posiadały tą samą klasę jednak niektórzy producenci dopuszczają różne klasy. Zalezy to od układu sterowania silnikiem.
    Klasyfikacje jednopozycyjną wytryskiwaczy CR w zależności od producenta silnika...przeprowadza się za pomocą cyfr, liter, lub za pomocą kolorów. Po zbadaniu danego wtryskiwacza na stanowisku probierczym...odpowiednio się go >cenzura< określając jego grupę selekcyjną (klasę). Termin "klasyfikacja jednopozycyjna" oznacza badanie wtryskiwacza pod kątem jednego parametru np wielkości dawki zasadniczej.

    Rzeczą naturalną jest że wyżej opisywane wtryskiwacze CR pierwszej generacji ..zwykłe jak i kodowane napewno nie spełnią norm Euro 4 gdzie emisja cząstek stałych została ograniczona do poziomu 13mgr sadzy na 1 km. Takie zaostrzone normy powodują że z rur wydechowych naszych diesli wydobywa się dosłownie "górskie powietrze" . Zmusiło to konstruktorów do zastosowania innych rozwiązań dotyczących wtryskiwaczy a także do zwiększenia prędkości procesorów w sterownikach silnikowych. Wtryskiwacze CR drugiej generacji kodowane..... są klasyfikowane dwu lub trzy-pozycyjnie. Oznacza to że podczas testu na stanowisku probierczym testowane są jakieś 3 punkty pracy wtryskiwacza. Np może być to wtrysk wstępny, wtrysk zasadniczy, dotrysk, lub jakieś określone reżimy pracy np. bieg jałowy-ciśnienie paliwa 300Bar, średnie obciążenie...ciśnienie 800bar..pełne obciążenie ..ciśnienie ponad 1000bar. Tak dokładna selekcja wtryskiwaczy zapewnia uzyskanie najwyższych osiągów silnika, spełnienia norm ekologicznych a także wpływa na ekonomię (zużycie paliwa) Wtryskiwacze 2 generacji pracują pod wyższym ciśnieniem wynoszącym 1600bar.
    Kodowane są one do sterownika silnika za pomocą testera diagnostycznegoza pomocą którego wpisuje się kody literowo-cyfrowe przypisując dany wtryskiwacz do danego cylindra. Po zakodowaniu wtryskiwaczy zamiana ich miejscami między cylindrami jest wykluczona. Spowoduje to zakłucenia w pracy silnika.
    Niektóre silniki..np Ford Mondeo 2.0TDCi posiadają sterowniki zdolne do "nauczenia" się wtryskiwaczy. Oznacza to że po wymianie wtryskiwacze na nowe możemy uruchomić silnik ale jego praca i dymienie będzie nam przypominała starego jelcza. Należy pozostawić pracujący silnik na około 1 godz i nastąpi powolna stabilizacja jego pracy po czym zacznie on pracować poprawnie. W przypadku Forda Fokusa 1.8 TDCi rozruch silnika po wymianie wtryskiwaczy jest niemożliwy. Konieczne jest zakodowanie wtryskiwaczy za pomocą testera.

    W większości aut w których silniki zasilane są systemem CR istnieje procedura kodowania wtryskiwaczy do sterownika. Testery posiadają odpowiednie funkcje dopasowania. Po skomunikowaniu się ze sterownikiem silnikowym, i wybraniu odpowiedniej funkcji możemy odczytać ze sterownika zakodowane wtryskiwacze i porównać je z zamontowanymi na poszczególnych cylindrach a także wprowadzić nowe kody po wymianie wtrysków.

    Innym rozwiązaniem są systemy wtrysków CR 3-ciej generacji. Posiadają one zawory piezoelektryczne. Pracują na ciśnieniu 1800bar a sterują nimi najnowsze systemy EDC-17. Ale o nich napisze jak zdobędę stosowną dokumentację a o nią trochę ciężko

    kolejny cytat autor noc
    Problem z regenerowanym polega na tym, że kod (klasyfikacja) uległa na 100% zmianie.Taki wtryskiwacz powinien zostać przetestowany i ustalony dla niego nowy kod.Nikt tego nie robi.Jeżeli po założeniu silnik będzie równomiernie pracował (ustawienie jego kodu i kontrola na Star Diagnosis), można go zostawić.W wypadku złej pracy diagnosta może spróbować wpisać kilka kodów, ale generalnie wtrysk do wymiany na następny.

    cytat akan

    Wielkie dzięki. Rozumiem, że jak oddam swój wtryskiwacz do regeneracji, to jego obecny kod zostanie zmieniony? Jaki w takim razie sens ma regeneracja? Czy firmy regenerujące wtryski nie podają kodów do sprzedawanych wtrysków? A jak z fabrycznie nowymi? Mają podany kod?
    Co może sie stać z silnikiem gdy kod nie będzie sie zgadzał. Czy to jest groźne? Kiedyś regenerowałem w tym samochodzie jeden wtryskiwacz, ale robiłem to w zakładzie i o ile pamiętam nie było problemu z kodem.

    Cytat TomTom

    Ten kod ustala się na podstawie odchyłki parametrów wtryskiwacza od wzorca w granicach tolerancji. Po regeneracji należy ponownie "zbadać" parametry wtryskiwacza i dopiero wtedy nadać mu nowy kod, w zależności od parametrów a następnie wprogramować ten kod w sterownik.
    Niewłaściwy kod skutkuje wtryskiwaniem niewłaściwej porcji paliwa (trzepanie silnikiem/zwiększenie spalania/dymienie - objawy "lejącego" wtryskiwacza) a w skrajnych przypadkach niemożnością uruchomienia auta.
    Przy odpowiednim szczęściu, po regeneracji można "trafić" w kodowaną tolerancję i silnik będzie pracował bez większej różnicy.
    Kody są wyrazem dbałości producentów o środowisko i naszą kieszeń (ale już nie w warsztacie :mrgreen i skutkują idealnie wręcz precyzyjną ilością wtryskiwanego paliwa w cyklach pracy każdego wtrysku w aucie.

  12. #31
    Pogromca zakrętów Awatar Jendrekmak
    Opis
    mk3 2.0 tdci kombi FL
    Od
    03 Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez heko Zobacz posta
    wolne obr. ok 290...300bar..
    na rozgrzanym silniku wolne obroty to 228-230 barów

    Cytat Zamieszczone przez gruniu Zobacz posta
    W przypadku Forda Fokusa 1.8 TDCi rozruch silnika po wymianie wtryskiwaczy jest niemożliwy. Konieczne jest zakodowanie wtryskiwaczy za pomocą testera.
    gruniu nie cytuj czegoś czego nie sprawdziłeś sam. ja w foce tdci wymieniłem tylko zaworki i auto jeździ od 100 tys. km. bezawaryjnie (obecny przebieg 320 tys. km) a nowych kodów nie nadawałem. cytowany tekst świadczy tylko o tym, że autor ma teorię opanowaną ale gorzej z praktyką
    Ostatnio edytowane przez Jendrekmak ; 07-03-2012 o 09:11
    2.0 tdci kombi 2004 FL 160 KM, 360 Nm, eibach pro -30, ham. FF2 ST225, ST220 look


  13. #32
    Mistrz pobocza Awatar gruniu
    Opis
    mkII 2.0 Kombi Ghia + gaz, mkIII kombi 2.0 tdci 130km ghia
    Od
    09 Nov 2006
    Mieszka w
    Kostrzyn nad Odra
    jak szybko koduje się wtryski z komputera?
    koledze mojemu zrobili chyba w 30 min i zastanawiam się czy mk3 sam ich nie kodowal?
    czy interfejs (f-super) wyświetli błąd wtrysku?
    sam regenerowales wtryski?
    mi autko śmiga pięknie i narazie nie zamierzam robić, ale jak coś się stanie to zastanawiam się czym sam bym mógł zrobic wtrysk

  14. #33
    kkrzys20
    Gość
    witam mam mondka 2.0 tdci poszła pompa i wtryski. wtryski poszły do regeneracji s pompy szukam używki i tylko kod K9PAA jest zgodny . czy to mi wystarczy żeby działało... ??

  15. #34
    Klubowicz
    skarpetkowy potwór
    Awatar buko
    Imię
    Piotrek
    Opis
    mk3 2.0 TDCI
    Od
    16 Apr 2008
    Mieszka w
    Radomsko
    Cytat Zamieszczone przez kkrzys20 Zobacz posta
    pompy szukam używki
    a ma to sens, nie wiesz na co trafisz a jak zrobisz tamtą to przynajmniej będziesz wiedział co masz

    Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno

  16. #35

  17. #36
    Kursant
    Imię
    Błażej
    Opis
    MK3
    Od
    14 May 2011
    Mieszka w
    Ostróda
    w dniu wczorajszym podczas próby przelewowej okazało się,że mam uwalone 3 wtryski (zaworki +końcówki) dla pewności robię wszystkie. Podczas próby przelewowej nie stwierdzono żadnych opiłków paliwa czy mimo to warto oddawać pompę to sprawdzenia.
    samochódmk3 2.0 TDCI 2003 r

  18. #37
    Klubowicz
    skarpetkowy potwór
    Awatar buko
    Imię
    Piotrek
    Opis
    mk3 2.0 TDCI
    Od
    16 Apr 2008
    Mieszka w
    Radomsko
    Cytat Zamieszczone przez twardy83 Zobacz posta
    warto oddawać pompę to sprawdzenia.
    warto, lepiej chyba zapłacić za sprawdzenie niż potem znowu komplet wtrysków robić

    Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno

  19. #38
    Mistrz pobocza Awatar gruniu
    Opis
    mkII 2.0 Kombi Ghia + gaz, mkIII kombi 2.0 tdci 130km ghia
    Od
    09 Nov 2006
    Mieszka w
    Kostrzyn nad Odra
    czy wtryski mozna samemu zregenerowac?

  20. #39
    Pieszy
    Imię
    artur
    Opis
    mondeo tdci
    Od
    25 Dec 2010
    Mieszka w
    turek
    witam wszystkicz
    i moje mondeo dopadła choroba wtryskiwaczy próba przelewowa wypadla fatalnie


    1] 80 ml

    2] 30ml

    3] 60 ml

    4 40ml

    a to wszystko po 1 minucie na wolnych obrotach.po tym czasie brakło mi miejsca w szczykawkach na paliwo włos mi się zjeżył a ręce opadły. musze robić wszyskie cztery wtryski i po pzeczytaniu wielu postów na wielu forach mam mętlik w głowie. jedni piszą że należy kupić nowe wtryski inni że regerenowane a jeszcze inni że naprawa wtrysków to żadna filozofia i można to zrobić samemu... ja sam przychylam sie do tej ostatniej opcji bo tak naprawde to w naszych tryskacz niczego sie nie regeneruje tylko wymienia na nowe słynny zaworek i może jeszcze rozpylacz] jedyną rzeczą która wielu z nas przestrasza to to kodowanie na stole probierczym wtrysków . ale z drugiej strony to wielu regenerując wtyski we własnym zakresie twierdzi ze to sciema i nabijanie ludzi na kase i że taką naprawe można zrobić samemu . j ja się przychylam do tej teori bo tak naprawde tych wtrysw [z tego co wiem ]sie nie reguluje i nie ustawia na stole robierczym bo tym wszystkim zajmuje się komputer w czasie pracy silnika . bo tak na zdrowy rozum to przecież sprawność wtrysku ulega zmianie przez cały okres jego użytkowania i nikt nie nadaje mu co jakiś czas nowych kodów odpowiadającym wartośćią wtrysku po danym przebiegu a druga sprawa to niby gdzie te kody miały być zapisywane w tym wtryskiwaczu [na zaworku, na iglicy a może na tej cewce[[[[drucik nawinięty na metalowy rdzeń]]]]]]


    i tak sobie myśle że jak zrobie to sam to będe wiedzial co ja wsadze do srodka czy orginalną część czy chńską podrube



    pozdrawiam

  21. #40
    Mistrz pobocza Awatar gruniu
    Opis
    mkII 2.0 Kombi Ghia + gaz, mkIII kombi 2.0 tdci 130km ghia
    Od
    09 Nov 2006
    Mieszka w
    Kostrzyn nad Odra
    gdzie kupujecie zaworki i rozpylacze?
    tu jest ladna instrukcja testu i naprawy wtryskiwaczy: http://forum.fordclubpolska.org/tdci...na-t76185.html

Podobne wątki

  1. [TDDi MKIII] Zamiennik pompy paliwa TDDI 2.0 (1S7U-9A407-BC) ?
    By szwyr in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-01-2014, 15:40
  2. [TDCi MKIII] Pękający przewód paliwa TDCI z pompy do listwy zasilającej.
    By Blady291 in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-03-2013, 19:07
  3. [MkIII] Filtr paliwa TDDI/TDCI
    By pajer in forum Na własne oczy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-03-2009, 22:39
  4. pilnie potrzebny numer fabryczny pompy paliwa TDDi
    By romeovip in forum Silnik - Diesel
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-02-2008, 18:57

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów